Vitamin Well söker Export coordinator

Hero / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-05-30

Företaget
Det var år 2006 som initiativtagarna till Vitamin Well upptäckt saknaden av ett modernt, nyttigare och välsmakande alternativ till läsk och söta juicer. Vitamin Well AB är ett svenskt företag med en affärsidé att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten och 2008 lanserades de första produkterna i Sverige via Apoteket. Sedan dess har Vitamin Well AB vuxit och består i dag av tre varumärken; Vitamin Well, NOBE aloe vera och NOCCO (No carbs Company) som alla säljs i både dagligvaruhandeln och servicehandeln. På kontoret i Kungsholmen arbetar ett trettiotal personer och inom företaget arbetar även ett trettiotal utesäljare.

Om rollen:
Vitamin Wells exportavdelning växer och de är nu på jakt efter en person med ansvar för administration kring vårt internationella sälj-team. En "spindeln i nätet" mellan Vitamin Wells säljare och våra distributörer runt om i Europa. Dina arbetsuppgifter skulle inkludera hantering av frågor främst relaterade till försäljning, logistik och produktsortimentet, samt allmän administration rörande Vitamin Wells exportmarknader.

Arbetsuppgifter inkluderar även:

• Orderhantering

• Administration av produktinformation

• Kundsupport

• Stöd till budgetarbete och uppföljning

• Fakturahantering

Krav och önskemål:
Då du kommer jobba med kundsupport i olika former bör du vara servicefokuserad, drivas av ett högt tempo, dynamisk arbetsmiljö och vara organisatoriskt lagd. Att du är en bra kommunikatör i både svenska som engelska i såväl tal och som skrift är en självklarhet. Ett visst sinne för siffror kommer underlätta då rollen inkluderar support av budgetsammanställning och prognosarbete.

Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från administrativt arbete, inom t.ex. kundservice eller orderhantering samt har grundläggande kunskaper i MS Excel . Förståelse för FMCG-branschen är meriterande.

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i ett expansivt företag där du får vara med på företagets resa framåt i en energirik miljö. Du får arbeta internationella kunder och ser det som en möjlighet och spännande utmaning. Du kommer in i ett företag med en stark gemenskap och ett driv där mycket är på gång. Detta är en tjänst för dig med rätt inställning som trivs med att arbeta i ett högt tempo och med en passion där du får eget ansvar!

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start omgående. Detta är en direkt rekrytering, anställning kommer alltså att gå direkt via Vitamin Well.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Olivia Bergström på olivia.bergstrom@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Bergström olivia.bergstrom@hero.se 0709848547

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
4176905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: