Visstidsanställda administratörer med funktion passhandläggare till LPO Bor

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Borlänge, Falun, Hedemora, Ludvika, Avesta eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Har du erfarenhet av att möta människor och arbeta serviceinriktat? Vi söker nu medarbetare till PO Dalarna. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten består av ca 35 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden (Örebro, Värmland och Dalarna), en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. Vidare omfattar polisområde Dalarna tre lokalpolisområden (Falun, Borlänge och Mora).

Vi söker nu passhandläggare till lokalpolisområde Borlänge. Anställningen inleds med utbildning och för att kunna verka i rollen behöver utbildningen genomföras med godkänt resultat.

Publiceringsdatum
2023-01-26

Arbetsuppgifter
Som passhandläggare har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland besökarens första kontakt med polisen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att handlägga och hantera ansökningar om resehandlingar. Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt ID-kort samt förvaltningslagen. I arbetet ingår det att besvara telefonsamtal och e-post. Det kan även komma att innehålla viss typ av annat arbete som tillhör receptionsmiljön, exempelvis anmälningsupptagning, hittegods, tillståndsansökningar, delgivning mm.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant

• Minst 1 års erfarenhet av arbete inom kundservice och administration (t.ex. kundservicemedarbetare, receptionist)

• Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet

• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska

• B-körkort, då behovet för arbetsort kan förändras.

Meriterande:

• Är certifierad passhandläggare och har erfarenhet av att arbeta med passhandläggning inom Polismyndigheten.

• Arbetslivserfarenhet av handläggning inom offentlig sektor

• Erfarenhet av möta och kommunicera med besökare.

• Kassaarbete som av arbetsgivaren bedöms som relevant för funktionen

• Erfarenhet av att dokumentera och sammanfatta information

• Erfarenhet av systemen Durtvå, RES, Hittegods och RAR

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och förtroendeingivande. Som passhandläggare har du i stort sett alltid personer som väntar på sin tur på att få hjälp. Detta ställer krav på att du har en god förmåga till att prioritera och arbeta effektivt med de utmaningar du stöter på. Som person är du lugn, inlyssnande och fullföljer dina åtaganden. Du är också väldigt noggrann och strukturerad samt förstår vikten av att arbeta metodiskt och rättssäkert. Vidare är du en god kommunikatör och kan samarbeta utifrån ett prestigelöst förhållningssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då dessa har stor betydelse för vår organisations framgång.

ÖVRIGT
Placeringsort: Borlänge

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 30/1 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C120557/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Kontakt
HR konsult
Johanna Jonasson
johanna.jonasson@polisen.se
010-567 52 79

Jobbnummer
7381652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: