Visma söker Incident Manager till Customer Support verksamheten
Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Norrtälje,
Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2010 uppgick omsättningen till 4 168 miljoner norska kronor.
Visma söker Incident Manager till Customer Support verksamheten i Norrtälje
Du kommer att arbeta i en styrande, drivande och koordinerande roll och ditt uppdrag är att proaktivt arbeta med incidenter. Inom Visma Retail följer vi en standardiserad incident process med tydliga SLA:er i linje med våra kundavtal. Du kommer att ha nära kontakt med kunder och partners som Visma samarbetar med. Du har ett operativt och taktiskt ansvar inom området incidenthantering, där du följer upp, förbättrar SLA:er och processen.
Du ansvarar för incidenthanteringssystemet både vad gäller dokumentation, uppföljning och rapportering som sker till ledning och verksamhet.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med ITIL's processer, har ett brinnande intresse för kundsupport och som tycker om att arbeta i en kreativ miljö. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos oss är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat
• Planering och bemanning av det dagliga arbetet inom Customer Support
• Analys och framtagning av statistik avseende supportärenden, presentation för kund och för ledning inom Visma
• Arbeta med ständiga förbättringar och förändringar
• God förståelse för kundens behov
• Van att arbeta med situations anpassat ledarskap
Publiceringsdatum2012-02-17Erfarenhet och utbildning• Flerårig erfarenhet av incident och problem management
• Erfarenhet av Servicedesk/Helpdesk
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
• Genomgått ITIL Foundation utbildning
• Dokumenterad IT- utbildning ex. SQL, operativsystem
Tjänsten tillsätts omgående. Visma Retail tillämpar provanställning i 6 månader.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Gill Tigerhielm,
gill.tigerhielm@visma.se på Visma Retail.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGill Tigerhielm
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Roslagsgatan 6-8
76123 Norrtälje
Jobbnummer 1161270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.