Visma söker Incident Manager till Customer Support verksamheten

Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Norrtälje, Stockholm, Västerås, Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2010 uppgick omsättningen till 4 168 miljoner norska kronor.

Visma söker Incident Manager till Customer Support verksamheten i Norrtälje

Du kommer att arbeta i en styrande, drivande och koordinerande roll och ditt uppdrag är att proaktivt arbeta med incidenter. Inom Visma Retail följer vi en standardiserad incident process med tydliga SLA:er i linje med våra kundavtal.  Du kommer att ha nära kontakt med kunder och partners som Visma samarbetar med.  Du har ett operativt och taktiskt ansvar inom området incidenthantering, där du följer upp, förbättrar SLA:er och processen.

Du ansvarar för incidenthanteringssystemet både vad gäller dokumentation, uppföljning och rapportering som sker till ledning och verksamhet.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med ITIL's processer, har ett brinnande intresse för kundsupport och som tycker om att arbeta i en kreativ miljö.  Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos oss är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat

• Planering och bemanning av det dagliga arbetet inom Customer Support
• Analys och framtagning av statistik avseende supportärenden, presentation för kund och för ledning inom Visma
• Arbeta med ständiga förbättringar och förändringar
• God förståelse för kundens behov
• Van att arbeta med situations anpassat ledarskap

Publiceringsdatum
2012-02-17

Erfarenhet och utbildning
• Flerårig erfarenhet av incident och problem management
• Erfarenhet av Servicedesk/Helpdesk
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
• Genomgått ITIL Foundation utbildning
• Dokumenterad IT- utbildning ex. SQL, operativsystem

Tjänsten tillsätts omgående. Visma Retail tillämpar provanställning i 6 månader.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Gill Tigerhielm, gill.tigerhielm@visma.se på Visma Retail.  

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gill Tigerhielm

Företag
Visma Retail AB

Adress
Visma Retail AB
Roslagsgatan 6-8
76123 Norrtälje

Jobbnummer
1161270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Retail AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Retail AB: