Visma EssCom AB söker nya medarbetare till sin Support

Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Software AB i Stockholm, Sundbyberg, Sollentuna, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 9 500 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 199 miljoner euro under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Vill du bidra till att samhället rullar på smidigt och utan onödiga avbrott? Skulle du beskriva dig själv som serviceminded, driven och social? Värdesätter du ett trevligt arbetsklimat som präglas av laganda och en stor portion glädje? Då kan detta vara tjänsten för dig!



Om rollen

Vår support består av en Front- och en Back line. Vi arbetar tätt tillsammans och löser gemensamt de incidenter som våra kunder rapporterar. I din roll som Incident Agent möter du våra kunder i både samtal och via mail med målet att lösa alternativt vidarebefordra incidenterna till 2:nd level.



Nu undrar du säkert vad som kommer att bli dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Som Incident Agent kommer du att:

på ett trevligt och hjälpsamt sätt ta emot, registrera, kategorisera och prioritera de ärenden våra kunder rapporterar
hantera och lösa incidenter i vårt ärendehanteringssystem Easit eller i kundens eget system



Tjänsteort är Bromma.

Omfattning: Heltid (40 h per vecka)

Arbetstider: Främst vardagar kl 08:00-17:00. Förskjuten arbetstid (kväll och helg), beredskap och obekväm arbetstid förekommer.



Vem är du?

Vi söker dig som trivs i nära samarbete med kollegor, som är social och driven. Du sätter laget först och bidrar alltid till att göra kunderna mer än nöjda.



Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundsupport?

Det är förstås toppen om du har det, men om inte kommer du att få den upplärning som tjänsten kräver på plats hos oss.



Tjänsten kan innebära att du får hantera avancerade IT-frågor. Det är därför bra om du har grundläggande kunskaper inom operativsystemet Windows och nätverk. Även grundläggande kunskaper inom hårdvara och dess funktioner är en fördel.



För att lyckas i denna roll behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är även meriterande, men inte ett krav, om du har kunskaper i finska och norska.

Vilka är vi?

Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller tjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver verkstadsverksamhet, drift och kundsupport i Sverige.



Visma EssCom arbetar aktivt med miljö- och arbetsmiljöfrågor och för en arbetsplats där mångfald och inkludering står i fokus. Hos oss kommer du till en platt organisation med närhet till din chef, där vi har högt i tak i dialogen.



Utmärkande för Visma EssCom är en god och vänlig stämning där vi alltid ställer upp och hjälper varandra, i såväl stort som smått. Vi brukar kalla detta för "EssCom-andan". Vi tycker om att arbeta pragmatiskt och lösningsinriktat, och hos oss kommer kunden alltid i första hand.



Som anställd på Visma EssCom erbjuds du en hälsoförsäkring, ett generöst friskvårdsbidrag och roliga aktiviteter med kollegor. Utöver detta har vi självklart kollektivavtal och tjänstepension.

Var hittar du oss?

Vi har kontor runtom i Sverige men för just denna tjänst är det vårt huvudkontor i Bromma som är aktuellt. Här har du närhet till tvärbanan (station Karlsbodavägen) och flertalet bussar. Bromma Blocks och centrala Sundbyberg ligger alldeles i närheten med restauranger och lunchshopping för den som önskar.



Utanför kontoret finns parkeringsplatser om du kör bil, några platser har dessutom laddstolpar.

Låter detta intressant?

Tveka då inte att skicka in din ansökan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande.



För frågor kring tjänsten, kontakta:

Jeanette Nyland, supportchef: jeanette.nyland@visma.com

Varmt välkommen med din ansökan!



Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner med plats för dig att växa, både professionellt och som individ. På Visma jobbar du i en snabbrörlig och vänlig miljö med stor möjlighet att påverka. Vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet och flexibilitet.Vi pratar inte bara om den digitala utvecklingen - vi leder den!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-10-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-02

Företag
Visma Software AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Software AB (org.nr 556567-5906), http://www.visma.se/karriar

Ansökan
E-post: jeanette.nyland@visma.com

Arbetsplats
Visma EssCom AB

Jobbnummer
4880914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Software AB: