Visit Dalarna söker Digital kommunikatör
Visit Dalarna AB / Marknadsföringsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visit Dalarna AB i Falun,
Rättvik,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Visit Dalarna arbetar för att ge aktörerna i besöksnäringen de bästa förutsättningarna att utvecklas, växa och göra fler och bättre affärer. I vårt uppdrag ligger att kommunicera bilden av Dalarna som en attraktiv destination för att skapa en längtan att besöka vår region. I denna roll får du möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och kommunicera Dalarna till en bred målgrupp i olika digitala kanaler. Låter det som en roll för dig? Läs mer om tjänsten nedan och skicka in din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Som digital kommunikatör är du operativt ansvarig för det kommunikativa innehållet i Visit Dalarnas sociala medier. Du ansvarar för planering, genomförande, uppföljning, optimering samt administration. Du hanterar även uppföljning av företagets samtliga digitala aktiviteter och stöttar även upp arbetet med kommunikation i andra digitala kanaler samt bistår i planering av övergripande kommunikationskampanjer. Dina arbetsuppgifter innebär att:
• Planera, koordinera samt genomföra innehålls- och publiceringsplan för sociala medier.
• Utveckla och producera målgruppsanpassat innehåll för sociala medier på svenska och engelska.
• Löpande underhåll och kommunikation med följare på sociala medier.
• Paid social:
• * Planera, skapa och genomföra betalda kampanjer.
• * Annons- och kampanjköp.
• * Uppföljning, analys och utvärdering.
• Arbeta med optimering och uppföljning med hjälp av relevanta verktyg, exempelvis Google analytics, Google data studio, Facebook Ads Manager samt liknande analys- och uppföljningsverktyg.
• Influencersamarbeten; planera, genomföra, uppföljning och utvärdering av samarbeten.
• Ansvara för nyhetsbrev; planering, produktion och uppföljning.
• Rådgiva näringen i digitala kommunikationsfrågor och bistå med din kompetens inom kommunikation i interna arbetsgrupper.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område och minst tre-fem års erfarenhet av digital kommunikation. Du har ett stort intresse för att skapa försäljning utifrån målgruppsanpassad digital kommunikation. Du brinner för konvertering och att optimera och utveckla aktiviteter grundat på data och analys.
Du har förmågan att parallellt hantera flera aktiviteter genom ett systematiskt arbetssätt där du planerar och prioriterar i din vardag. Samtidigt är du flexibel och kan växla fokus i arbetet beroende på uppdragets karaktär och/eller aktuella prioriteringar. Du har en positiv och lösningsfokuserad grundinställning, visar på stort engagemang i dina arbetsuppgifter och är självgående. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och du innehar B-körkort. Vidare ser vi att du har gedigen erfarenhet av:
• Planering, genomförande och uppföljning av kampanjer i sociala medier.
• Att skriva och målgruppsanpassa texter för olika digitala kanaler.
• Konverteringsspårning och implementering av verktyg för detta.
• Bildredigering i Photoshop.
• Google analytics och har goda kunskaper i verktyget.
Det är meriterande, men inget krav, om du har:
• Certifiering i Google Analytics.
• Kunskaper inom webbdirektivet.
• Språkkunskaper i tyska och holländska.
• Erfarenhet av digital kommunikation på en internationell marknad.
• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet av SEM, SEO, Google AdWords och nyhetsbrev.
• Erfarenhet av foto och att producera rörligt material för digitala kanaler.
• Erfarenhet av Apsis, Photoshop, InDesign, Illustrator eller liknande programvaror.
PRAKTISK INFORMATION
Omfattning: heltid (100 %)
Anställningsform: tillsvidareanställning med inledande provanställning
Startdatum: så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Placering: Rättvik eller Falun
Kontaktperson: HR-ansvarig Ida Hassis
ANSÖKAN
Låter det intressant? Hör av dig! Ansök nedan genom att bifoga CV och personligt brev där du beskriver hur dina erfarenheter stämmer in bra för denna tjänst. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
OM VISIT DALARNA
Destinationsbolaget Visit Dalarna har det regionala uppdraget att utveckla, marknadsföra och sälja besöksregionen Dalarna nationellt och internationellt.
Dalarna är idag Sveriges fjärde största besöksregion med målet att år 2030 vara norra Europas ledande och mest attraktiva destination, som erbjuder välkomnande och äkta upplevelser året runt.
Besöksnäringen i Dalarna är en viktig basnäring med en omsättning på 7,6 miljarder kronor. Visit Dalarna företräder regionens besöksnäring, marknadsför och säljer Dalarna som attraktivt besöksmål, driver utvecklingsfrågor i samverkan med företag och organisationer samt ansvarar för Dalarnas turistinformationer. Visit Dalarna AB ägs av Dalarnas 15 kommuner och samverkar med ca 800 medlemsföretag i Dalarnas Besöksnäring Ekonomisk Förening.
Vi på Visit Dalarna har, tillsammans med besöksnäringen, spännande tider framför oss med stort fokus på utveckling. Vi strävar efter att införliva våra framgångsfaktorer i det dagliga arbetet genom att vara Kompetenta, Lyhörda och Innovativa. Teamkänsla och samarbete är viktigt för oss, vilket innebär att vi stöttar och hjälper varandra. Dessutom gör vi alla det lilla extra för att nå vårt mål - att stärka Dalarna som besöksmål. Hoppas att du vill vara med på vår resa framåt.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2020-08-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVisit Dalarna AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visit Dalarna AB (org.nr 556788-2609)
Arbetsplats Visit Dalarna
Jobbnummer 5319379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.