Visionär distriktschef Hjälpmedelsservice med drivkraft
Sodexo AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Sodexo AB är ett av Sveriges ledande service management företag med cirka 7 000 medarbetare och en omsättning på ca 3 miljarder kronor. Vi finns representerade över hela landet på egna kontor och genom drygt 2 000 kundkontrakt. Vi erbjuder våra kunder inom företag och offentlig sektor effektiva servicetjänster inom bl.a. vending, städning, måltider, fastighetsservice, kontor och konferens och evenemang.Läs mer på
www.sodexo.se.Som distriktschef får du stora möjligheter att påverka och bidra till utvecklingen av ett starkt koncept inom området Hjälpmedelsservice. Du får det operativa ledningsansvaret för verksamheten och kommer dessutom bli en del av segmentschefens ledningsgrupp.
Ditt uppdrag
I ditt operativa ledningsansvar ingår både personal- och budgetansvar. Du får också driva vidareutvecklingen och förädlingen av verksamhetens processer. I det arbetet kommer du fokusera på rationalisering och effektivisering, i kombination med utveckling av vårt kvalitetsledningssystem. Till din hjälp får du en stab samt fyra direktrapporterande enhetschefer - vars områden är Marknad, Administration, Teknik och Logistik. Totalt får du ca 100 medarbetare genom vilka du ska styra verksamheten.
För att verksamheten ska vara fortsatt framgångsrik krävs att du aktivt verkar för att skapa mervärde för kunden. Det gör du bland annat genom att utveckla både produkter och logistik i nära samarbete med våra leverantörer. En annan ingrediens är att säkra kompetensutveckling för personalen. För att utveckling av såväl personal och produkter som logistik ska bli framgångsfaktorer krävs även att du skapar rätt förutsättningar för att utveckla samarbetet med kunderna - utifrån deras perspektiv. Lika självklart bidrar du till att verksamhetens affärssystem utvecklas.
I ledningsgruppsarbetet är det viktigt att du har ett helikopterperspektiv och kan se till hela segmentets verksamhet, samt att du verkar för att skapa samsyn inom ledningsgruppen. Du kommer att rapportera direkt till segmentschefen och i ditt arbete kommer du att utgå från vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du som söker får gärna ha någon form av högskoleutbildning, gärna med inriktning på ekonomi, logistik och eller hälso- och sjukvårdsadministration. Det har du kompletterat med dokumenterad ledarskapsutbildning och minst tre års väldokumenterad erfarenhet av ledarskap inom en större organisation - där du lett en verksamhet genom andra chefer och axlat ekonomiskt ansvar. Det är viktigt att du har förståelse för olika personalkategorier och erfarenhet av förändringsarbete och projektledning. Vidare krävs att du har erfarenhet av affärssystem (order-lager-service) samt har goda kunskaper i Officepaketet och är van vid administration. Har du tidigare varit verksam inom liknande verksamhet, såsom tekniska hjälpmedel/teknisk industri, är det givetvis meriterande.
Som ledare är du tydlig, resultatorienterad och strukturerad. Du har förmågan att entusiasmera andra och skapa en vinnande laganda. Lika viktigt är det att du har god problemlösningsförmåga samt drivkraft och målmedvetenhet som gör att du ser till att påbörjade uppdrag slutförs. Du har en god förmåga att samspela med andra och en stabil grundtrygghet - både som person och som ledare. Det ger dig möjligheten att delegera och ge feedback - både positiv och negativ - som coachar medarbetarna som individer och team till utveckling. Dessutom har du hög känsla för service och förmågan att representera din verksamhet utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Viktigast av allt är dock din förmåga att se den enskilda människan - vår kund - och drivkraften att hjälpa denne till en bättre och enklare vardag.
Ansökan och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Pia Bergentoft på Assessio, 08-775 09 08.
Eftersom vi arbetar löpande med denna rekrytering vill vi ha din intresseanmälan med CV via
www.assessio.se/rekrytering snarast.
Publiceringsdatum2009-09-28Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-16
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPia Bergentoft, 08-775 09 08
FöretagSodexo AB
AdressSodexo AB
Västberga Allé 36 A
11794 Stockholm
Jobbnummer 512952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.