Vill du vara serviceresors professionella röst och ansikte utåt?

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.


Publiceringsdatum
2018-11-30

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på enheten Kundservice inom avdelningen Serviceresor på Trafikkontoret. På kundservice är vårt mål är att ge god service under trygga omständigheter i en föränderlig stad. Vi hoppas att du vill vara en del i vårt arbete för att nå detta mål.

Enhetens uppdrag innebär att vara första linjen i kontakter med resenärer, anhöriga och andra intressenter. Enheten ger även service internt inom avdelningen. Arbetet utförs i många delar i samverkan med andra och bygger på bemötande och servicekänsla för att möta behov utifrån verksamhetens ramar. Detta ställer stora krav på att kunna lyssna, förklara och bemöta på ett professionellt och pedagogiskt sätt.

Du kommer att arbeta med kundkontakter i olika sammanhang relaterat till kundservice verksamhet, vilket ställer höga krav på bemötande och service. Inom ramen för detta ingår även administrativa arbetsuppgifter, som exempelvis hantering av inkommande handlingar eller uppföljning i datasystem.

Vi erbjuder ett varierande och omväxlande arbete som inbegriper både personliga kontakter och kontakter via telefon. Vi har behov av att täcka upp för varandra inom kundservice verksamhet vilket innebär att man behöver vara flexibel och redo att bredda sin kompetens.




Kvalifikationer
Vi ser att du har god kännedom om och erfarenhet av att arbeta med vår kundgrupp. Du ska ha ett tydligt kundperspektiv och vara kommunikativ på ett professionellt sätt i både små och stora sammanhang. Vi lägger särskild tonvikt vid bemötande eftersom det ingår i arbetet att hantera klagomål och synpunkter. Du behöver ha tålamod, vara tydlig och noggrann.

Du ska ha goda IT-kunskaper och ha lätt för att lära dig och hantera olika system. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt är tydlig och precis i din formulering. Kunskaper i engelska tillräckligt för att kunna kommunicera inom verksamhetsområdet behövs.

Har du tidigare erfarenhet från liknande verksamhet ser vi det som en tillgång.

Omställningsdatabasen för Göteborgs Stad har kontrollerats och där fanns inga personer med adekvat kompetens för tjänsten


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Qvarfordt 031-41 95 90

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4483396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: