Vill du vara med på resan mot att bli Sveriges grönaste regional

Braathens Regional Airlines AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Braathens Regional Airlines AB i Stockholm, Sigtuna, Gotland, Kalmar, Växjö eller i hela Sverige

Vi på BRA siktar fortsatt framåt och uppåt för att vara det självklara valet i att knyta samman vårt avlånga land! Med klimateffektiva flygplan, biobränsle i tanken och elflyg inom en snar framtid jobbar vi för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas runt om i Sverige.
Som avräkningsansvarig kommer du som en del i vårt ekonomiteam ansvara för avräkningsprocessen och främst arbeta med att hantera och kontrollera inkommande försäljningsfiler, internt men även som kravställare gentemot outsourcingleverantör, du kommer därmed verka som huvudkontakt gentemot outsourcingpartner.
Du har en central roll i att säkerhetsställa att förändringar i bland annat avtal och vårt trafikprogram samt produktutbud även implementeras i våra avräkningssystem. Vidare har du kontinuerlig kontakt med bland annat vårt kundcenter, IT-avdelning, Kommersiella avdelning samt även externa systemägare för att vara uppdaterad inom olika förändringar som påverkar våra intäktsflöden. Som en del av arbetet med företagets intäkter kommer du även att kontinuerligt arbeta med redovisning tillsammans med våra redovisningsekonomer.
Inom det dagligaarbetet arbetar du löpande med support, drift och underhåll. Detta innefattar bland annat felsökning, uppföljning med systemleverantörer samt återkoppling till organisationen. En viktig del i uppdraget kommer vara att ständigt arbeta för att utveckla och förbättra avräkningsprocesserna. Som en del av ekonomiavdelningen kommer du även arbeta löpande med månads-, kvartals- samt årsbokslut gällande avräkning.
Vem är du?
Som person är du strukturerad och serviceinriktad. Vi ser även att du har en fallenhet för IT-verktyg/system. Du vågar tänka nytt och utmana befintliga processer för att effektivisera arbetet vilket gör det viktigt att du både är självgående och resultatinriktad. Du är en lagspelare och ser det som naturligt att ge service både internt och externt samt har ett flexibelt och ödmjukt förhållningssätt till din omvärld.
Helst har du arbetat i runt 6-8 år och gärna med erfarenhet av flygbranschen. Du ska ha goda kommunikativa förmågor i tal och skrift, både i svenska och engelska. Det är önskvärt om du tidigare arbetat inom resebyrå eller kundcenter i systemet Amadeus Reservation. Har du även erfarenhet av bokföring och redovisning främst med Interline Billing är det till en stor fördel för arbetet.
Placeringsort är Stockholm/Bromma men annan placeringsort kan diskuteras.
Vi erbjuder fast tjänst där provanställning tillämpas samt kollektivavtal med hållbara och konkurrenskraftiga villkor. Som anställd på BRA ges du även möjligheten till förmånliga resor via MyID Travel efter sex månaders anställning samt möjlighet till att hyra semesterlägenheter på Mallorca till självkostnadspris.

Publiceringsdatum
2021-12-09

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast2022-01-21. Du ansöker via länken ovan. Observera att inga ansökningar mottages via E-post, utan endast via länken ovan.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Sjöman, HR johanna.sjoman@flygbra.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Braathens Regional Airlines AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144986".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Braathens Regional Airlines AB (org.nr 556590-8349)

Arbetsplats
BRA

Jobbnummer
6166068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Braathens Regional Airlines AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Braathens Regional Airlines AB: