Vill du vara med och utvecklas i ett växande företag inom fondbr

Permian Administration AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Permian Administration AB i Stockholm

Är du en strukturerad person med rätt attityd som följer upp och levererar enligt deadline, har en viss erfarenhet av redovisning och vill komma till en arbetsplats där man kan växa med företaget? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven redovisningskonsult till vårt kontor i Stockholm.

Publiceringsdatum
2020-04-03

Dina arbetsuppgifter
Vi behöver förstärkning av en junior redovisningskonsult. Som redovisningskonsult hos oss ansvarar du för bokföringsarbete för ett antal kunder samt är behjälplig vid periodsrapporteringar, kvartals- och årsbokslut. Tjänsten innebär kontakter så väl internt som externt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande bokföring
Fakturahantering
Leverantörsbokningar
Utbetalningar
Avstämningar
Kundreskontra och fakturering
Behjälplig vid periodsbokslut och rapportering
Behjälplig vid nytt IT-system

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi. Vi förutsätter att du har viss erfarenhet av relevant arbete och vana att arbeta självständigt med eget ansvar. Vi ser gärna att du har ett systemintresse, goda kunskaper i Excel samt uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska och engelska. Erfarenhet av Visma Business och eller Fortnox affärssystem är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som vill vara en del av ett team där vi hjälper varandra att nå deadlines och mål. Du gillar att lära dig och är nyfiken. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla såväl deadlines som hög kvalitet i ditt arbete.

Vi erbjuder
Utmanande och intressanta arbetsuppgifter
Ett omväxlande arbete med stort utrymme för professionell utveckling i ett framtidsinriktat företag
En mycket bra miljö - både professionellt och socialt - baserat på våra tre kärnvärden: precise, challenging och caring
En unik inblick i nordiskt private equity bransch
Konkurrenskraftiga villkor
Heltidstjänst, tillsvidareanställning
Uppstart från maj till augusti

Om Permian
Permian är en snabbväxande och innovativ ledande nordisk fondadministratör med kontor i centrala Oslo och Stockholm. Permian arbetar med fonder och fondförvaltare som tillsammans idag har 60 mdkr under förvaltning fördelade på ett femtiotal Alternativa Investeringsfonder. Som specialist inom fondadministration erbjuder vi ett brett utbud av experttjänster till nordiska Private Equity- och riskkapitalbolag, bland annat fondadministration, fondförvaltnings-, förvaringsinstitut- och bokföringstjänster. Våra kunder är främst Private Equity-fonder och investmentbolag i Norge, Sverige och Guernsey.
Permian-gruppen har 32 anställda. Permian Administration AB är ett helägt dotterbolag i Permian gruppen som tillhandahåller tjänster inom ekonomi, finans, skatter och rapportering samt inom fondförvaltning, rådgivning, outsourcing och fondhotell. Vi sitter i fina lokaler på Bryggargatan i centrala Stockholm, se permian.se för ytterligare information.
Vid frågor kontakta HR-manager
Susanne Berge Hansen på telefon +47 97 52 11 91 eller sbh@permian.no
Välkommen med din ansökan där du bifogar CV, personligt brev samt betyg från högskola/universitet och gymnasium till hr@permian.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-03

Adress
Permian Administration AB
Kungsgatan 64 5TR
11122 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Permian Administration AB (org.nr 556872-5666)
Kungsgatan 64 5TR (visa karta)
111 22  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: hr@permian.se

Jobbnummer
5178925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Permian Administration AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Permian Administration AB: