Vill du vara med och utveckla MSC Cruises digitala närvaro

Experis Sverige Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel och Geneve. I Sverige har man funnits sedan juni 2004 och har sedan dess expanderat kraftigt med fokus på den skandinaviska marknaden. Kontoret ligger i fräscha lokaler i centrala Stockholm och har 22 anställda. MSC Cruises tolv fartyg kryssar i framförallt Medelhavet, Karibien och Östersjön men även i Sydafrika, Syd- och Nordamerika. Kryssningarna säljs främst genom återförsäljare men en växande och mycket viktig kanal är den egna sajten som kunden kan boka via. Läs mer på www.msccruises.se .

Publiceringsdatum
2015-01-29

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Web Content Specialist ingår du i marknadsteamet om fyra personer där du kommer att arbeta med uppdatering och utveckling av MSC Cruises tre skandinaviska sajter och med att driva besökare till sajterna genom kampanjer, sökordsoptimering och annan digital annonsering. Allt med syftet att öka den egna försäljningen av kryssningar och underlätta för kunden att boka på nätet.

Du kommer att ansvara för:
• Uppdatering av sajterna med texter, information, pris och erbjudanden
• Föreslå, genomföra och följa upp digitala aktiviteter och kampanjer inklusive hålla i det kreativa upplägget
• Tillsammans med extern digital byrå, analysera och förbättra arbetet med SEM
• Tillsammans med den digitala avdelningen i Italien, förbättra SEO arbetet på sajterna
• Uppföljning och analys av kampanjer via tex. Google Analytics och egna system
• Driva tekniska sajtförbättringar mot huvudkontoret

Du rapporterar till den skandinaviska marknadschefen.

Vem är du?
Vi söker dig som är en driven och engagerad marknadsförare som har minst tre års arbetserfarenhet av digital marknadsföring. Du har erfarenhet av utveckling av sajter samt från digital kommunikation från ett företag som bedriver försäljning på nätet. Du har arbetat med att ta fram, förfina och följa upp framgångsrik digital kommunikation inklusive erfarenhet från SEO, SEM och Google Analytics. Det är också av stort värde om du arbetat med sociala medier, framförallt facebook. Det är ett plus om du har erfarenhet kring dataprogrammering, har en förståelse för HTML-kod och har arbetat i Photoshop.

Som person är du driven och gillar att ta eget ansvar. Du är en problemlösare och en "doer" och har Du är noggrann och analytiskt lagd. Du är även social, positiv och ödmjuk i din framtoning.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar MSC Cruises med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson via telefon 08-736 11 26 alt. kto@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2146954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: