Vill du vara med och svara på 24 000 frågor?
Boplats Göteborg AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Boplats Göteborg AB i Göteborg Boplats Göteborg söker Bostadscoacher /kundtjänstmedarbetare
Boplats Göteborg är en kommunal bostadsförmedling och ägs av Göteborgs Stadshus AB.
Vi förmedlar hyresrätter med transparenta villkor och rangordnar inkomna ansökningar efter kötid. Under pandemin har Boplats Göteborg haft utökade telefontider och då har 24 000 samtal per år inkommit från de bostadssökande. Innan dess har vi också haft många som besökt oss personligen. Nu håller vi på att gå tillbaka till "normalläge" och kommer att behöva fler medarbetare i kundtjänst. Samtidigt som vi svarar på frågor via telefon, mail och personliga besök arbetar vi med att förbättra vår digitala tjänst, så att den ska vara så självinstruerande som möjligt.
Publiceringsdatum2021-11-11Dina arbetsuppgifterDu hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.
• Vägleda sökande genom sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet.
• Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning.
• Du hanterar såväl enkla som snabbt avklarade frågor till mer djupgående ärenden.
• Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma förbättringspotentialer att driva Boplats Göteborg framåt. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning.
• Minst två års erfarenhet av att arbeta med kundsupport och vana att arbeta i olika digitala system.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
• Utbildning i samtalsteknik (coaching via telefon).
• Kunskaper i fler språk.
• Kännedom om bostadsmarknaden och om Göteborgs Stad.
Personlighet:
Som kundtjänstmedarbetare är det avgörande att du är serviceinriktad, lugn och lyhörd och tycker det är kul att jobba med människor. Du förstår kundens behov och kan möta utsatta människor med empati. Som kollega är du en lagspelare och bidrar med förslag till hur vi kan utveckla våra tjänster till gagn för våra kunder. I övrigt har du en god samarbetsförmåga.
Vad erbjuder vi?
Hos Boplats Göteborg får du tillfälle att möta alla typer av människor för vilka du kan bidra att göra samhällsnytta. Du arbetar du med frihet under ansvar. Du får möjlighet att förlägga en viss del av ditt arbete hemifrån. Vårt kontor ligger centralt i Göteborg granne med Feskekôrka. Vi har bidrag till friskvård enligt Göteborgs Stads regler och du arbetar 38,5 timmar i veckan så att du får tid att ta hand om din hälsa.
Heltid tillsvidaretjänst, men vi tillämpar provanställning.
Start. Vi beräknar anställa cirka 3 personer under kvartal 1/ 2022 med start i januari.
Individuell lönesättning fast månadslön.
Kollektivavtal Almega Tjänsteföretagen - Unionen
Tillsättningen av tjänsterna förutsätter erforderliga beslut i styrelsen.
Skicka din ansökan till
jobb@boplats.se senast 22 november 2021.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-22
AdressBoplats Göteborg AB
Rosenlundsplatsen 1
41120 GÖTEBORG
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Bostadscoach / Kundtjänst".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Boplats Göteborg AB (org.nr 556467-7390)
Rosenlundsplatsen 1 (
visa karta)
411 20 GÖTEBORG
Ansökan E-post:
jobb@boplats.se Arbetsplats BoPlats Göteborg
Kontakt kundtjänstchef
Hiba Hamza
hiba.hamza@boplats.se 031-368 07 58 Jobbnummer 6114062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.