Vill du vara med och göra goda affärer åt Karlskoga kommun?

Karlskoga kommun, KS Ledningskontor / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, KS Ledningskontor i Karlskoga

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

Upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen och är ett härligt gäng med åtta upphandlare som har ett nära och gott samarbete med varandra.


Publiceringsdatum
2022-07-05

Arbetsuppgifter
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal med verksamhets- och affärsfokus. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden. Det kan handla om såväl varor och tjänster som entreprenader.

I arbetsuppgifterna ingår även att stödja och vägleda kommunens beställare i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informations- och utbildningsinsatser samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.


Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik/annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet. Som person är du serviceinriktad, affärsmässig och lyhörd inför verksamheternas behov. Samarbete är ett motto för dig. För att passa i rollen behöver du vara nyfiken och ha initiativkraft. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, har en god analytisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Som kommunens representant gentemot leverantörer har du ett affärsetiskt och opartiskt sätt. Givetvis är du även engagerad och har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor för att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande är tidigare erfarenhet av att yrkesmässigt genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU som upphandlare eller anbudsgivare, kategoribaserat arbetssätt
och utveckling och effektivisering av e-handel.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillsättning av tjänsten förutsätter att erforderliga beslut fattas. Oktober 2022 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlskoga kommun, KS Ledningskontor

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSL 2022-13".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Karlskoga kommun, KS Ledningskontor

Kontakt
Upphandlingschef
Robin Ingbrant
robin.ingbrant@karlskoga.se
0586-617 47

Jobbnummer
6801860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, KS Ledningskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, KS Ledningskontor: