Vill du utvecklas inom ekonomi?

Sveriges Kommuner och Landsting, avdelningen för administration / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Kommuner och Landsting, avdelningen för administration i Stockholm

Ekonomi- och finanssektionen söker nu en ekonomiassistent till en bred och lärorik roll inom ekonomiadministration. Vi är ett tiotal personer som arbetar med ekonomi, controlling och upphandling. Sektionen ingår i avdelningen för administration som arbetar med administrativ utveckling, kansliets ekonomi- och personaladministration, internationella frågor, diarium och arkiv samt stöd i den politiska beslutsprocessen.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och utmanande arbete i en dynamisk organisation. Sveriges Kommuner och Landsting är en arbetsgivar- och intresseorganisation. Vi är en medlemsorganisation för alla kommuner, landsting och regioner.


Publiceringsdatum
2017-04-11

Arbetsuppgifter
Hos oss kommer du att arbeta med en rad olika arbetsuppgifter inom ekonomi. Du kommer att få utbildning i respektive process och du kommer att få möjlighet att växa in i rollen. Du kommer att ha en bred roll och du förväntas med kort varsel kunna rycka in där det bäst behövs för tillfället i syfte att avlasta dina kollegor och minska sektionens sårbarhet. Exempel på arbetsuppgifter är registrering av nya leverantörer, kontroll av kontering och attest, kundfakturering och inbetalning samt kontoavstämningar.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att stötta SKL:s andra avdelningar i den dagliga ekonomiadministrationen. Detta innebär att ni hjälper avdelningarna med löpande ekonomiadministrativa ärenden samt svarar på frågor via mail och telefon. Du kommer också att ansvara för och utbilda eventuella praktikanter på sektionen.

Ekonomi- och finanssektionen har nyligen bytt flera system i syfte att modernisera och effektivisera ekonomiadministrationen. Du kommer att ingå i de arbetsgrupper som kartlägger och dokumenterar processerna i dessa system. Tillsammans identifierar ni även förbättringsområden.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du vill lära dig nytt och tar dig gärna an nya arbetsuppgifter. Om du är nyfiken och duktig på IT och digitaliseringens möjligheter är detta ett stort plus. Kanske har du deltagit i något större systembyte tidigare eller arbetat med utveckling av arbetsprocesser.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ge service, exempelvis från kundservice, där du utvecklat din förmåga att skapa goda relationer och att kommunicera på ett konstruktivt sätt. Tidigare erfarenhet av arbete inom administration är meriterande. Likaså eftergymnasiala studier i ekonomi.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillräde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: A559495
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Norberg 08-452 78 95

Företag
Sveriges Kommuner och Landsting, avdelningen för administration

Adress
Sveriges Kommuner och Landsting, avdelningen för administration
Sveriges Kommuner och Landsting
11882 STOCKHOLM

Kontorsadress
Hornsgatan 20 11882 Stockholm

Jobbnummer
3433660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Kommuner och Landsting, avdelningen för administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Kommuner och Landsting, avdelningen för administration: