Vill du leda och utveckla kundavdelningen?

Jordbruksverket, Kundavdelningen / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jordbruksverket, Kundavdelningen i Jönköping

Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.

Vi är 1 200 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.

Kundavdelningen är en av tre avdelningar inom Divisionen för service och kontroll. De övriga två är IT-avdelningen och kontrollavdelningen. Kundavdelningen består idag av drygt 60 medarbetare fördelade på sex enheter. Inom kundavdelningen finns kundtjänst, information, ekonomi, personal, juridiskt kvalitetsarbete, service, verksamhetsutveckling, m.m.

Publiceringsdatum
2013-08-22

Arbetsuppgifter
Avdelningschefens uppdrag är att utveckla samordningen mellan enheterna och avdelningarna. Du leder och stödjer enhetscheferna inom avdelningen. Du hanterar uppdrag och prioriteringar. Som chef för kundavdelningen har du ansvar för avdelningens verksamhet, personal och budget.
Det ingår även i ditt uppdrag att vidareutveckla organisationen och processerna så att Jordbruksverkets resultat stärks. Din uppgift blir att driva utvecklingen av verksamhetsstödet för Jordbruksverkets kärnverksamheter.
Jordbruksverket sätter kunden först. Kundavdelningen har en viktig roll för att detta ska märkas hos våra kunder. För dig som chef innebär det arbete med attityder och arbetsformer.
Du ingår i divisionens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande erfarenheter, gärna inom något av avdelningens verksamhetsområden. Du har mångårig chefserfarenhet och erfarenhet av att driva förändringsarbete. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande. Du har också erfarenhet av att driva förhandlingar och nå affärsmässigt goda resultat med bibehållet goda relationer såväl externt som internt.

Det är viktigt för oss att du har en god kommunikationsförmåga. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv. Du tänker nytt och omsätter det i praktisk handling utifrån de externa och interna kundernas behov där samarbete och relationer är självklara vägar för att uppnå förbättringar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-05
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
Ange följande referens när du ansöker: 2.4.06-8803/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Ek, Divisionsdirektör 036-15 62 70

Facklig kontakt
Hossein Salimi Brujeni, SACO 036-15 59 82
Maria Gustavsson, ST 036-15 60 93
Mikael Johansson, SEKO 031-429582

Företag
Jordbruksverket, Kundavdelningen

Adress
Jordbruksverket, Kundavdelningen
Vallgatan 6
55182 Jönköping

Jobbnummer
1633159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jordbruksverket, Kundavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jordbruksverket, Kundavdelningen: