Vill du jobba med kundservice via sociala medier

Proffice Sverige AB/Stockholm / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

OM PROFFICE
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
TJÄNSTEBESKRIVNING
Nu söker vi två ambitiösa och professionella medarbetare som kommer att arbeta med kundservice via sociala medier hos en av våra kunder. Vår kund är en stort nationellt företag.
Du kommer att arbeta aktivt med kundvård i ett nybildat team. Teamet fokuserar på att ge service och sälja till kunder som verkar i de digitala kanalerna, främst kundens hemsida. Arbetet sker även via andra sociala medier såsom e-post, chatt, forum och bloggar.
I arbetsuppgifterna ingår att bemöta kunder i frågor rörande beställningar, orderhantering, betalning, fakturor, returer och reklamationer. Du kommer att kommunicera med kunden via medier på Internet och aktivt söka upp kunder i olika forum. I arbetet ingår även att hantera synpunkter och feedback samt att ta tillvara försäljningstillfällen som uppkommer i det digitala mötet med kund. Då arbetsrollen är ny kan fler uppgifter tillkomma.
Uppdraget är på heltid med placering i Stockholm. Det kommer att pågå mellan 17 januari ? 30 juni 2011 med chans till förlängning. Under uppdragstiden är du anställd hos Proffice och uthyrd till kunden.

Publiceringsdatum
2011-01-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med kundservice i någon form och som är en mycket van användare av sociala medier. Vi utgår från att du är professionell i din kommunikation med kunder och tycker mycket om att formulera dig väl i tal och skrift muntligen och skriftligen, både på svenska och engelska. Du har förmågan att växla skriftspråk utifrån situation och kanal.
Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att använda system samt olika forum och sökvägar på Internet. Kanske är du själv aktiv på forum eller driver en egen blogg.
Du trivs med att arbeta med datorn som främsta redskap och drivs av att ge bästa möjliga service. Som person är du driftig, proffsig och energisk, med ett brinnande intresse för kundkommunikation.
Välkommen att ansöka, urval sker löpande och tillsättning omgående.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-12
Registrera din ansökan på www.proffice.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Sofia Almerén Persson

Företag
Proffice Sverige AB/Stockholm

Adress
Proffice Sverige AB/Stockholm
Box 70368
10724 Stockholm

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-787 17 00
Faxnummer: 08-55341815

Jobbnummer
814904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB/Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB/Stockholm: