Vill du jobba med IT, problemlösning och den senaste tekniken?

Xenit AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xenit AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

XENITS SERVICEDESK
Din roll börjar initialt i vår Servicedesk, men vår förhoppning är att du inom kort ska utvecklas till att bli specialist hos oss. Vårt karriärprogram är uppbyggt så att du snabbt ska kunna klättra i karriären och lära dig mycket av dina kollegor genom kompetensöverföring och tekniskt mentorskap.

I din roll som juniortekniker agerar du självständigt i Xenits Servicedesk och hantera samtliga tillhörande rutiner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom first och second line-support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Som juniortekniker bistår du även dina kollegor i Servicedesk genom upplärning och stöd. Vi söker drivna personer som vill utvecklas i snabb takt och på kort tid specialisera sig inom digital infrastruktur.

ARBETSUPPGIFTER
• First line-ansvar för utvalda kunder
• Övervakning av larm i OP5 Monitor
• Support och installation hos kund
• Kontinuerligt dokumentationsarbete
• Grundinstallation av hård- och mjukvara
• Tekniska utredningar av nya lösningar och paketeringar
• Rådgivning till kollegor i felsökning- och installationsfrågor
• Du arbetar ständigt aktivt med att korta ner felsökningsprocesser
• Du testar och utvärderar kontinuerligt nya program och produkter
• Ärendehantering, fjärrstyrning och felsökning tillsammans med kund

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har varit IT- och teknikintresserad ända sedan du var liten. Du är lättlärd och älskar både problemlösning och att hålla på med den senaste tekniken. Du har läst en IT-relaterad linje på gymnasiet och förmodlingen var du en av de bästa i klassen. Du är också den dina kompisar eller släktingar vänder sig till om de har problem med sin dator.

FÖRKUNSKAPSKRAV
• Då vi har både svensk- och engelsktalande kunder behöver du behärska båda dessa två språken flytande i tal och skrift (för support över mail och telefon)
• En stor bonus är också om du har läst en eftergymnasial utbildning eller har något års relevant arbetslivserfarenhet inom helpdesk/support

XENIT - KUNGSTORGET 7
Vi sitter i snygga och centrala lokaler med kraftfulla labbmiljöer, klienter och framförallt anpassade och ergonomiska arbetsplatser. Vi har även vårt eget upplevelserum för Microsofts produkter, tv-spelsrum och lounge. Vi tycker att det är viktigt att träffa sina kollegor varje dag och lära av varandra genom kunskapsutbyte och mentorskap. Till skillnad från många andra konsultbolag utgår vi från vårt kontor på Kungstorget 7 där vi arbetar majoriteten av vår tid. Varje vecka har vi till exempel Tips&Trix med våra anställda där vi delar med oss om våra specialistkunskaper, varje månad har vi afterwork på kontoret och däremellan gör vi mycket annat kul tillsammans!

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vår förhoppning är att tillsätta tjänsten i början av 2018. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi hoppas att just du blir vår nästa kollega!

Publiceringsdatum
2017-12-20

Ersättning
Vi har ett fint förmånspaket för alla våra anställda som bland annat består av friskvårdsbidrag, tv-spelsrum, Microsoft upplevelserum, afterworks, teknikpott, karriärprogram, certifieringar, utbildning, ergonomiska arbetsplatser och mycket mer.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Blom amanda.blom@xenit.se

Företag
Xenit AB

Adress
Xenit AB
Kungstorget 7
41117 Göteborg

Kontorsadress
Kungstorget 7

Jobbnummer
3866851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xenit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xenit AB: