Vill du jobba i kundservice på ett framgångsrikt företag i Solle
Manpower Professional / Kontorsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige ESSVE levererar kompletta montage- och brandtätningslösningar för alla som jobbar professionellt inom bygg, industri, fordon, elektronik och varv/offshore. De större produktområdena är infästning, skruv, lim/fog, elverktyg samt brandtätning under välkända varumärken som ESSVE, Makita och FireSeal.
ESSVE skapar nya lösningar och vidareutvecklar existerande produkter för att slutanvändarna ska få de bästa och effektivaste lösningarna på marknaden. Genom hög kvalitet och användarvänlighet kan ESSVE erbjuda marknadens bästa totalekonomi och har tack vare det uppnått en marknadsledande position.
ESSVE har en total konceptlösning som uppskattas av marknaden, vilket resulterat i en kraftig tillväxt och numera är ESSVE över 225 anställda med egna kontor i 9 länder. ESSVE ägs av B&B TOOLS AB som förser industri- och byggsektorn i Norden med verktyg, industriförnödenheter och industrikomponenter. Antalet anställda är ca 2800 och omsättningen ca 8 Miljarder SEK.
www.essve.sePubliceringsdatum2008-05-22Dina arbetsuppgifterArbetet som kundservicemedarbetare innebär sedvanliga arbetsuppgifter på en kundservice med 6 medarbetare. Man har primärt kontakter med återförsäljare inom byggindustrin runt om i Sverige och Norden men man har även en del kontakter med slutkunder som oftast är professionella yrkesarbetare.
Man hanterar beställningar, registrerar order, reklamationer, garantiärenden och krediteringar. En stor del av arbetstiden innebär kontakt med kunder via telefon och man bör trivas med det arbetssättet. Man arbetar nära olika delar av företaget, tex inköp, lager, produktchefer och leverantörer för att få fram lösningar på kundernas förfrågningar. Man ger även stöd till företagets säljare bl a gällande offerter och avtal. För rätt person, med analytiska erfarenheter och goda kunskaper i Excel, finns även möjlighet att utvecklas mot att hjälpa säljledning i uppföljningsarbete med analys och statistik.
Tjänsten rapporterar till kundservicechefen som sitter med i ledningsgruppen.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs bra med att arbeta i en serviceinriktad arbetsroll och hjälpa kunder med olika typer av frågeställningar, troligen har du erfarenhet av kundservicearbete men det är inget krav. Har du en bakgrund inom byggindustrin är det förstås meriterande. Du är serviceinriktad och har en fixaranda att lösa kundernas förfrågningar och ser detta som ett första steg på en längre utvecklingsstege. Du har ett tekniskt intresse och är intresserad att snabbt lära dig allt du behöver kunna för att bli en riktigt duktig kundservicemedarbetare. Du bor troligen i norrförort då företaget är placerat i Sollentuna.
Vad kan Essve erbjuda dig?
Som en del av en stor koncern erbjuder Essve arbete i en dynamisk miljö med högt tempo och mycket möjligheter för rätt person. Essve erbjuder fördelaktiga anställningsvillkor med ett bonussystem för alla anställda, kontinuerlig intern kompetensutveckling, friskvårdsbidrag etc.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten genom att klicka på ansökningslänken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring jobbet är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Bertil Englund på telefon 08-764 2516. Ytterligare information om företaget hittar du på
www.essve.seArbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-10
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBertil Englund, 070-377 1781
FöretagManpower Professional
AdressManpower Professional
Jobbnummer 229863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.