Vill du införa ett behovs-/processinriktat arbetssätt inom äldre

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Avdelningen för kunskapsstyrning tar fram kunskap för att styra verksamheterna i vård och omsorg. Medlet är riktlinjer, vägledningar och andra rekommendationer för hur man ska arbeta, samt stöd för användning och tillämpning. Avdelningen har åtta enheter. Kunskapsöverföring är en enhet som har i uppdrag att sprida och stödja användningen av bästa tillgängliga kunskap och stödja implementeringen av evidensbaserad praktik.  

För att skapa ett utbildningsprogram med syfte att stödja implementeringen av ett behovs- och processinriktat arbetssätt inom äldreomsorgen, söker vi nu två utredare.

Vi söker dig som vill

• planera, förbereda och ta fram utbildningsprogrammet.
• ansvara för, administrera och genomföra utbildningsprogrammet för lokala processledare.
• utvärdera genomförda utbildningar.
• initiera och genomföra utveckling av utbildningsprogrammet.
• besvara frågor om behovsinriktat och systematiskt arbetssätt  från användare och andra intresserade.   

Kvalifikationskrav 

• relevant högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning
• myndighetsutövning inom socialtjänsten
• mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• noggrann, drivande och resultatinriktad
• förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra  

 Det är dessutom meriterande om du 

• har en pedagogisk utbildning exempelvis som vårdlärare eller är utbildad som handledare inom vård och omsorg.
• har erfarenhet av en ledande befattning inom handläggning eller utförande inom äldreomsorgen.
• har erfarenhet av projektledning.
• har arbetat med planering och genomförande av utbildnings- eller handledningsinsatser inom vård och omsorg.
• har arbetat med förändringsarbete och kvalitetsutveckling.
• har kännedom om internationell klassifikation av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa, ICF.
• har kännedom om systematiskt och processorienterat arbetssätt.
• har kunskap och erfarenhet av uppföljning och utvärdering.
• har kunskap om grupprocesser. 

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation
Vi söker två utredare för visstidsanställning under två år, startdatum efter överenskommelse, heltid och placering i Stockholm.  

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. 

Sista ansökningsdag är den 20 maj 2012. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.1.1-24102/2012. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Publiceringsdatum
2012-04-27

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Allmän visstidsanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mari Forslund, enhetschef, 075-247 3472
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist, 075-247 3446

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
1228270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: