Vill du ha ett meningsfullt och roligt extrajobb inom förskola, fritidshem

Kumla kommun / Förskollärarjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla förskollärarjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kumla kommun i Kumla

Vill du ha ett meningsfullt och roligt extrajobb inom förskola, fritidshem och skola? Då kan det vara dig vi söker!

Vi söker nu timvikarier till våra förskolor, fritids och grundskolor. Vi erbjuder dig ett varierande och roligt arbete där du själv styr över din arbetstid och arbetsplats.

Publiceringsdatum
2022-10-04

Arbetsuppgifter
I huvudsak ska du umgås med barnen samt hjälpa och stötta dem i deras utveckling, men även väcka nyfikenhet för nya upptäckter.

Inom förskolan ska du ha en god överblick över barngruppen både inne och utomhus. Alltid lämpliga kläder för utevistelse och vara beredd på att vara ute oavsett väder. Den ordinarie personalen har det pedagogiska ansvaret, som vikarie ska du kunna arbeta med alla arbetsuppgifter- allt från att vara i barngrupp till att hjälpa till vid maten, påklädning och kontakt med vårdnadshavare vid lämning och hämtning.

Inom skolan ska du också ha en god överblick över barngruppen både inne och utomhus. Alltid lämpliga kläder för utevistelse och vara beredd på att vara ute oavsett väder. Den ordinarie personalen har det pedagogiska ansvaret, som vikarie ska du kunna arbeta med alla arbetsuppgifter- allt från att hålla i lektioner, vara en resurs i klassrummet och ha kontakt med vårdnadshavare vid lämning och hämtning.

Kvalifikationer
Vi söker dig med någon form av pedagogisk utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig som tillsammans med oss vill bygga en trygg verksamhet för barn, pedagoger och vårdnadshavare. Samarbete, tydlig kommunikation, flexibilitet och lyhördhet är fyra viktiga egenskaper som du behöver ha.

Eftersom din arbetsplats varierar är det viktigt att du kan ta egna initiativ och ser vad som behöver göras under en dag på förskolan/skolan. Vidare så ska du ha lätt att ta kontakt med barnen och se deras behov samt är en god förebild som vuxen. Att du har en social förmåga i mötet med kollegor och vårdnadshavare och vågar fråga vad som ska prioriteras när det uppstår stressiga situationer är självklart för oss. Goda kunskaper i svenska är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2021 klicka här:
https://youtu.be/pJ5INELoEXU

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kumla kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "FLL 180/2022".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Kumla kommun (org.nr 212000-1975)

Arbetsplats
Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun

Kontakt
Enhetschef administration
Gule Yilmaz
019588000

Jobbnummer
7040974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kumla kommun: