Vill du ha ett av Sveriges viktigaste chefsjobb?

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Två av våra mest erfarna enhetschefer har nu valt att gå vidare till en ny och spännande utmaning efter många år i Lekebergs kommun. Vi söker därför en enhetschef till vår hemtjänst och en enhetschef till ett av våra två särskilda boenden, Linden.

Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg med hemtjänst och särskilda boenden, LSS/socialpsykiatri, samt stöd och rådgivning till barn och vuxna inom individ- och familjeomsorgen. Vi har för närvarande ca 230 medarbetare sammanlagt.
Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare och patienter är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas.
Vi uppmuntrar till delaktighet och efterstävar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.


Publiceringsdatum
2018-09-12

Arbetsuppgifter
Låter det intressant? Drivs du av utveckling och utmaning? Då är det dig vi söker!
Vi är nu inne i en period av förändring och utveckling. Vi inväntar vår nya socialchef som ännu inte har tillträtt, vi ska ersätta två viktiga "kuggar i vårt maskineri" och vi digitaliserar vissa delar i vår verksamhet. Du kommer att ha stora möjligheter att vara delaktig i den utvecklingen!

Som enhetschef blir ditt uppdrag att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och strategiska ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet.
En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten. Vi tror att ett lagarbete där alla medarbetares kreativitet tas tillvara skapar en möjlighet till en dynamisk organisation som lämnar utrymme till idéer, utvecklingstankar och stort engagemang.
Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bl.a. innebär samverkan med både interna och externa aktörer.

Du kommer att ingå i en ledningsgrupp bestående av enhetschefer, verksamhetscontroller och verksamhetsutvecklare, sammanlagt 9 personer som alla rapporterar direkt till förvaltningschef. Som del av en ledningsgrupp är också ditt uppdrag att se till helheten och till det bästa för hela förvaltningen, att man i ledningsgruppen kan få bli sitt bästa jag. För oss är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på dem vi är till för.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget, gärna inom aktuellt område
• har en god administrativ förmåga
• är en van IT-användare
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har en grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö

Meriterande är om du har tidigare ledar/chefserfarenhet och det är även meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.

Vi förväntar oss av dig att du vill bidra till verksamhetens utveckling, både för ditt ansvarsområde och för förvaltningen i stort.
För att lyckas i rollen tror vi att du har en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra. Med tydlighet och mod har du förmågan att fatta beslut för verksamhetens bästa och vågar tänka nytt för att driva utvecklingen framåt.
Du är engagerad, har ett genuint intresse för människor och uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat och du har en god förmåga att prioritera och planera.
Du är kommunikativ och lyhörd och har en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.




ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-05
Ange följande referens när du ansöker: A810185
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nancy Murtic nancy.ganic-murtic@lekeberg.se 0585-489 37
Tomas Andersson tomas.andersson@lekeberg.se 0585-487 35

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4342457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: