Vill du bli Södersjukhusets nya upphandlare?
Region Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Den administrativa avdelningen Sjukhusservice söker en upphandlare till sektionen Inköp och Avtal. Sektionen leds av en chef och består idag av åtta medarbetare; upphandlare, inköpare, inköpscontroller, systemadministratör och avtalscontroller.
Publiceringsdatum2021-05-12Dina arbetsuppgifterSom upphandlare på Södersjukhuset kommer du att planera och genomföra upphandlingar från förstudie till avtalstecknande samt även vara delaktig i avtalsuppföljning. Rollen innebär ett nära samarbete och kontakter med representanter från olika verksamheter på sjukhuset, såsom vårdverksamheter, medicinteknik, IT och övriga administrativa enheter. En viktig del i arbetet är att bistå med rådgivning och utredningsarbete i samband med val av upphandlingsform och upphandlingsstrategi i varje enskilt upphandlingsprojekt. Utöver detta förväntas du bistå ledning och medarbetare med råd och stöd i avtalsfrågor kopplat till upphandlade avtal.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom ekonomi, teknik, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
Minst två års erfarenhet av arbete med upphandling inom offentlig sektor.
Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift samt goda kunskaper i Microsoft Office, främst i Word och Excel.
Goda kunskaper i användandet av ett upphandlingsverktyg, såsom t.ex Tendsign.
Erfarenheter av att upphandla konsulttjänster och upphandlingar inom IT-området är meriterande.
Erfarenheter av att arbeta i projektform, gärna som projektledare är också meriterande.
Dina personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är nödvändigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga, initiativförmåga, flexibilitet samt intresse för att samarbeta med andra professioner. Du måste kunna arbeta utifrån Södersjukhusets värdegrund med ett patient- och kundperspektiv. Du ska vara en serviceinriktad person med en problemlösande förmåga. Du har förmågan att självständigt leda arbetet utifrån tydliga mål, strategier samt vana att slutföra påbörjade projekt. Som person är du bra på att lyssna och sätta kunden/beställaren i fokus, du har även lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
Om du känner att du passar in på denna beskrivning så får du ett intressant arbete med många variationer/ett brett ansvarsområde på en arbetsplats som präglas av hög yrkeskompetens som alltid har patientens bästa framför ögonen.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Information om tjänsten lämnas av:
Victoria Arenbro Forsberg, chef sektion Inköp och avtal tel 08-616 1480 eller via mail:
victoria.arenbro-forsberg@sll.seFackliga företrädare:
Vision Anette Sjöstrand tel 08-616 1109 mail
anette.sjostrand@sll.seSACO Sofi Wickström tel 08-616 3330 mail:
sofi.wickstrom@sll.seIntervjuerna kommer att kunna ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "177249".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Södersjukhuset SÖS
Jobbnummer 5727466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.