Vill du arbeta som ekonom i en förvaltning i förändring?
Stockholms kommun / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms överförmyndarförvaltningen är en del av Stockholms stad och den största överförmyndarförvaltningen i landet med drygt 10 000 ärenden. Vi är en tillsynsmyndighet men också ett specialforum för svensk och internationell förmynderskapsrätt med många komplexa ärenden. Kraven på oss är därför höga. Vår vision är en helt digital ärendehantering med användande av e-tjänster. Vi vill göra diariet mer tillgängligt och anpassat till förvaltningens verksamheter samt uppnå en effektivare och mer kvalitetssäkrad ärendehanteringsprocess.
Arbetsplatsbeskrivning
Förvaltningen är placerad i ljusa lokaler i Vällingby centrum och där sitter cirka 50 personer uppdelade på fyra enheter och en stab.
Publiceringsdatum2019-10-30Dina arbetsuppgifterAkademisk utbildning inom ekonomi. Minst två års erfarenhet av självständigt arbete med löpande ekonomiarbete. Vi vill att du har god datorvana och snabbt kan sätta dig in i nya system. Du är initiativtagande, kan prioritera, strukturera och lätt se kärnfrågan när det är hög arbetsbelastning. Du arbetar för en snabb, effektiv och rättssäker handläggning Du tar även ställning i frågor, både självständigt och i samråd med andra. Att du är administrativt lagd och har förmåga att hantera stora ärendemängder ser vi som en självklarhet. Erfarenhet från annan överförmyndarförvaltning är meriterande.
Det är också viktigt att du kommunicerar på ett enkelt, professionellt och tydligt sätt.
Utöver detta är du en mål- och resultatinriktad person som engagerar dig i ditt arbete och aktivt bidrar till att skapa en god stämning och arbetsmiljö på arbetsplatsen.
KvalifikationerAkademisk utbildning inom ekonomi. Minst två års erfarenhet av självständigt arbete med löpande ekonomiarbete. Vi vill att du har god datorvana och snabbt kan sätta dig in i nya system. Du är initiativtagande, kan prioritera, strukturera och lätt se kärnfrågan när det är hög arbetsbelastning. Du arbetar för en snabb, effektiv och rättssäker handläggning Du tar även ställning i frågor, både självständigt och i samråd med andra. Att du är administrativt lagd och har förmåga att hantera stora ärendemängder ser vi som en självklarhet. Erfarenhet från annan överförmyndarförvaltning är meriterande.Det är också viktigt att du kommunicerar på ett enkelt, professionellt och tydligt sätt.
Övrig informationUtöver detta är du en mål- och resultatinriktad person som engagerar dig i ditt arbete och aktivt bidrar till att skapa en god stämning och arbetsmiljö på arbetsplatsen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Så snart som möjligt Tillsvidareanställning
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6327".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen
Jobbnummer 4894344
Observera att sista ansökningsdag har passerat.