Vill du arbeta med upphandling av IT? - Inera AB - Inköpar- och marknadsjobb i Stockholm
Vill du arbeta med upphandling av IT?
Inera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner - eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Inera söker nu en erfaren upphandlare av IT.

I dag utvecklar och förvaltar Inera ett fyrtiotal kritiska och spännande arkitektur- och infrastrukturtjänster som nyttjas över hela landet. Inera har ett stort behov av att upphandla bland annat applikationsutveckling- och förvaltning till dessa tjänster. I stort sett samtliga personer i Sverige berörs av dessa tjänster, antingen som yrkesverksamma eller invånare som i sin vardag drar nytta av digitaliseringen inom vård och omsorg.

Inköpsfunktionen på Inera är i en etableringsfas och vi söker nu upphandlare med IT-kompetens, som kan förstärka vår organisation. Vi lyder under LOU och genomför löpande komplexa och viktiga upphandlingar enligt olika förfaranden där vi ser att du kommer vara en viktig del. Det kommer att finnas stora möjligheter att utvecklas inom alla delar av inköpsprocessen.

Som IT-upphandlare inom den nybildade Inköpsfunktionen kommer din roll att i huvudsak vara att genomföra och ansvara för upphandlingar, från uppstått behov till skrivet avtal och uppföljning. Du är sakkunnig i upphandlingsfrågor och har ett övergripande affärsmässigt ansvar i upphandlingsprocessen. Du genomför det taktiska arbetet och producerar upphandlingsdokument i samarbete med våra experter inom IT-säkerhet, verksamhet och juridik.

Du kommer även att genomföra avrop ifrån befintliga ramavtal, ge löpande stöd i både enkla och komplexa upphandlingsfrågor samt hantera tilläggsbeställningar, kontraktsförlängningar och direktupphandlingar.

Förutom att arbeta med upphandlingar deltar du i också arbetet med att etablera inköpsfunktionen tillsammans med dina kollegor. Tillsammans färdigställer och etablerar vi inköpsfunktionens processer och rutiner, vilket ger dig stor möjlighet att vara delaktig i att utveckla verksamheten.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du ska ha en vilja att driva stora och komplexa upphandlingar inom IT och digital utveckling. Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet av upphandling/inköp inom offentlig sektor med inriktning mot IT och att du i ditt arbete har skaffat dig utmärkta kunskaper om hur lagen om offentlig upphandling (LOU) kan tillämpas.

Du bör ha erfarenhet av att arbeta i projektform och kunna leda upphandlingar som projekt. Du ska kunna fånga och skickligt formulera rätt krav baserat på organisationens behov och snabbt sätta dig in i olika sakområden. Erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyg, till exempel Tendsign, är meriterande.

Vi sätter högt värde på dina personliga egenskaper då du i din roll ska samarbeta med högt kvalificerade personer mot ett gemensamt mål. Vidare behöver du vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera. Du är van vid att agera taktiskt och har ett pragmatiskt förhållningssätt.

En akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet införskaffad på annat sätt (till exempel YH-utbildning och praktisk erfarenhet) är ett krav. Du ska vara mycket bra på att formulera dig på svenska i både tal och skrift.

Vi kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?

* Inköpsansvarig, Jessica Nord: Tel. 076-762 77 19
* HR-generalist, Nina Ingren: 070- 327 70 30
* Fackliga frågor, Susanne Eriksson: 072-517 34 83

Varaktighet, arbetstid
* -

Publiceringsdatum
2021-01-19

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Jobbnummer
5531012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: