Vill du arbeta med Sveriges offentliga affärer? - Vi söker kommunikatör

Upphandlingsmyndigheten / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker nu en engagerad och strategisk kommunikatör med förmåga att samarbeta och hantera komplexa frågeställningar. Du behöver kunna analysera, planera och ta fram övergripande kommunikationsstrategier med utgångspunkt i myndighetens mål.

Publiceringsdatum
2022-10-31

Dina arbetsuppgifter
Ditt ansvarsområde är brett och arbetsuppgifterna varierade. Rollen är både strategisk och operativ. Myndigheten är just nu inne i en intensiv utvecklingsfas, om hur verksamheten framöver på bästa sätt kan bidra till att utveckla Sveriges offentliga affärer. Du i din roll kommer att medverka till myndighetens förflyttning.

Arbetsuppgifterna innebär att

• agera rådgivande och ge stöd i både intern och extern kommunikation
• projektleda komplexa kommunikationsprojekt
• planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser
• säkerställa att kommunikationsinsatser driver mot myndighetens mål och strategi
• stödja, coacha och stärka verksamheten i sin kommunikativa förmåga
• agera beställare gentemot leverantörer
• arbeta med att stärka varumärke och arbetsgivarvarumärke
• vidareutveckla myndighetens interna kommunikation
• arbeta med operativa arbetsuppgifter såsom att ta fram nyheter, pressmeddelanden, mediakontakt, eventplanering, budskapsformulering, webbpublicering och sociala medier.

Kvalifikationer och personliga förmågor

Vi söker dig som har

• högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete på såväl strategisk som operativ nivå
• erfarenhet från arbete i eller gentemot en politiskt styrd organisation, som anställd eller konsult
• erfarenhet av att stödja ledning och chefer i sin kommunikation
• kunskap och erfarenhet av att ta fram, projektleda och driva kommunikationsplaner och aktiviteter
• erfarenhet av att arbeta operativt och strategiskt med sociala medier
• är en dokumenterat god skribent
• erfarenhet av att arbeta med produktioner av digitalt material som till exempel film
• vana av webbpublicering och arbete med webbpubliceringsverktyg såsom Episerver
• grundläggande kunskap om klarspråk och tillgänglighet.

Om dig

Tjänsten ställer höga krav på självständighet, initiativtagande och en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös, engagerad och värdesätter samverkan med kollegor och omgivning och har en mycket god förmåga att bygga långsiktiga relationer. Vi tror att du har ett stort samhällsintresse och att du ser möjligheterna hur offentlig upphandling kan bidra till sunda och hållbara offentliga affärer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Om Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska driva på en hållbar utveckling för samhället och näringslivet. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska inse den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. År 2019 utsågs Upphandlingsmyndigheten till Sveriges modernaste myndighet. Läs gärna mer om vårt uppdrag samt oss som arbetsgivare på vår webbplats.

Anställning och ansökan

Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, men med en flexibilitet att kombinera det med arbete på annan plats. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Sista ansökningsdag är den 21 november. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet. Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta

Katarina Thomasson, Rekryteringskonsult hos Jefferson Wells, 070-231 28 05 alt. Katarina.thomasson@jeffersonwells.se

Anna Möller Wrangel, Tf kommunikationschef 08-586 217 77

Henrik Grönberg, Saco-S, 08-586 217 16

Daniel Mott, ST 08-586 217 70

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Upphandlingsmyndigheten (org.nr 202100-6610)

Jobbnummer
7125405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: