Vill du arbeta med kvalificerat inköp?
Adecco Sweden AB, Göteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco söker dig som tidigare arbetat som inköpsspecialist och som är intresserad av att arbeta för vår uthyrningsverksamhet hos en av våra kunder i Göteborgsområdet. Lämplig utbildning är högskola/gymnasium med inriktning mot logistik eller materialplanering.
Som inköpsspecialist kommer du att arbeta med att:
• Lägga in och följa upp att företaget har rätt leverantörs- och överföringsparametrar i det interna IT-systemet för att uppnå tillgänglighet och lagernivå enligt budget på centrallager och totalt alla lager.
• Tillsammans med Produkt/Marknad planera vårt sortiment så att vi förblir den attraktivaste leverantören i branschen.
• I samarbete med Produkt/Marknad ta beslut om åtgärd för â€?slow movingâ€?; retur- kampanj- kassation- övrigt.
• Uppdatera produktinformation avseende kvalitet och leverantörsbyten i artikelhistorikregister.
• Söka nya leverantörer samt utvecklar befintliga genom att begära in varuprover och offerter.
• Bedöma leverantörer utifrån pris, kvalitet och leveranssäkerhet utifrån ett totalkostnadsperspektiv.
• Samarbeta med European Distribution Centre i Storbritannien angående sortiment, pris och leverantör i syfte att hitta samköpsfördelar för bästa totalkostnad.
• Vid stödköp från alternativ leverantör pga. tillgänglighetsproblem bedöma och avväga totalkostnad för högre inköpspris kontra vår kunds krav på tillgänglighet.
• Vara drivande och hitta lösningar samt administrera reklamationer till leverantörer avseende kvalitet och pris.
• Inhämta samt bearbeta data för redovisning av statistik, löpande och i enstaka projekt, för analys av förbättringspotential av verksamheten. I många fall avancerade Excel beräkningar.
• I samarbete med Lager och Sälj säkerställa att vårt sortiment med datumbegränsning i alla avseenden hanteras så att kassationer minimeras.
• I samråd med Lager planera inleveranser på ett kostnadseffektivt sätt.
• Serva övriga funktioner med specialkompetens, t ex intern Excel utbildning eller produktkunskap.
Du bör ha god förmåga i att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska samt besitta mycket goda kunskaper i Excel.
Som person bör du vara duktig på att prioritera samt ha förmågan att identifiera problemområden och lösa eller lyfta till berörd del i organisationen. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Start: juni
Period: minst 12 månader
Sök tjänsten via vår hemsida
www.adecco.se (181/48745 Inköpare)
Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Liina Haablahe 031-720 72 81.
Publiceringsdatum2008-03-28Anställningstyp/arbetstiderVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-27
KontaktLiina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031- 720 72 81
FöretagAdecco Sweden AB, Göteborg
Företagspresentation
AdressAdecco Sweden AB, Göteborg
41105 Göteborg
KontorsadressS:t Eriksgatan3
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Faxnummer: 031-7254593
E-postadress:
gothenburg@adecco.se Jobbnummer 176722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.