Vill du arbeta i en bred roll inom kundsupport och orderhanterin
Hero AB / Kontorsjobb / Stockholm
2015-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vill du arbeta i en bred roll inom kundsupport och orderhanterin" (publicerad 2016-02-16) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en bred roll inom kundsupport och orderhantering?:
Nu söker Mersen Nordic en medarbetare till sitt team inom kundsupport!
Publiceringsdatum2015-04-29FöretagetMersen är en global expert inom elektriska specialiteter samt grafitbaserat material som designar innovativa lösningar utifrån sina kunders behov att optimera sin tillverkningsprocess. Kunderna tillhör områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processerande industrier. I Sverige startades Mersen Nordic 1939 och är varifrån de säljer sina produkter vilket bland annat innefattar grafitkomponenter för mekaniska- och termiska applikationer, industriborstar samt säkringar till industrier.
Om jobbet:
Mersen Nordic är ett mindre företag med ungefär 20 medarbetare, varav cirka 6 st arbetar inom teamet där aktuell roll ingår. I dag arbetar teamet uppdelat mot 3 divisioner utifrån produktsegment men då detta är under förändring så kommer du i din roll att vara support mot alla divisioner. Du kommer istället att arbeta med ett eget ansvarsområde, exempelvis mot specifika länder eller kunder. Som kundsupport med ansvar över orderhanteringen på Mersen Nordic kommer du att arbeta med hela processen, från ax till limpa.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Att ta emot förfrågningar
• Offerter
• Att ta emot order per mail och lägga in i systemet
• Ta hand om fakturafrågor
• Följa leveranser
• Reklamationer
• Support mot utesälj
Möjligheter:
Då du kommer att komma in i ett företag som säljer innovativa produkter till en bred marknad så är detta en bra möjlighet för dig som är nyfiken och har ett intresse för teknik. Mersen är ett internationellt företag och du kommer att komma in i ett trevligt team med högt i tak. Detta är en roll för dig som vill vara en kontakt ut mot kunder samt är lösningsorienterad.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen är du en nyfiken, självgående och noggrann person. Då det är ett globalt företag med många internationella kontakter så ska du behärska det engelska språket i tal och skrift utan problem samt vara kommunikativ. Det är meriterande om du även behärskar franska eller finska. Du ska som lägst ha en gymnasieexamen och det är meriterande om du tidigare arbetat inom orderhantering eller kundservice. Du har grundläggande kunskaper inom office-paketet och det är meriterande med kunskap inom något affärssystem, Mersen använder sig av JD Edwards.
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten tillträds snarast och arbetet är förlagt under kontorstider med möjlighet till flex. Tjänsten är en rekrytering och innebär att du anställs direkt hos Mersen Nordic, anställningen föreligger under ett år med möjlighet till förlängning.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på telefon 08-684 25 234
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Larsson
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2270903
Observera att sista ansökningsdag har passerat.