Vill du arbeta hos oss i sommar?

SOS International AB / Säkerhetsjobb / Danderyd
2022-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vill du arbeta hos oss i sommar?" (publicerad 2022-06-27) ⬅️


Visa alla säkerhetsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Är du på jakt efter ett fartfyllt och utmanade sommarjobb? Har du ett intresse av att hjälpa människor i oförutseddbara situationer? Då ska du söka tjänsten som Assistance Coordinator hos oss på SOS International!

Om SOS International:
SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård, rese- och vägassistans samt olika hälsovårdslösningar. SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Vi är en internationell och mångsidig arbetsplats och söker nu dig, som likt oss, vill ha ett utmanande och meningsfullt arbete.
Om rollen som Assistance Coordinator:
Rollen innebär att du via telefon hjälper människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du till exempel hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du kan även komma att hantera akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. När det är många som ringer till oss har du fullt fokus på att svara i telefon och hjälpa människor i behov och vid lugnare perioder jobbar du mer med administration och att avsluta ärenden såsom fakturering.
Vad söker vi hos dig som kandidat:
• Du uppskattar ett arbetsklimat som innefattar ett varierat tempo. Du trivs i att arbeta i en lugn miljö men du drivs av att arbeta högintensivt med telefon och dator som främsta arbetsverktyg.
• Vikten av en god service är självklar för dig. Du besitter en självinsikt och personlig mognad vilket gör att du motiveras av att ge det optimala kundbemötandet till varje unik kund.
• Att arbeta i en föränderlig miljö är inte något som skrämmer dig. Du anammar såväl nya instruktioner, arbetssätt som plötsliga förändrade förutsättningar.
• Du vill ha ett genuint arbete där du behandlar viktiga frågor och du motiveras av att hjälpa människor. Du förstår vikten av det arbete som vi gör, och förstår att din insats är viktig för att vi ska lyckas som företag.
• Du har förmågan att koordinera och prioritera uppgifter efter vad som är viktigast utifrån varje situation som uppstår. Du är således självständig och försöker hitta innovativa lösningar för att optimera ditt arbete. Du uppskattar att arbeta med flera system samtidigt.
• Målmedvetenhet är ett ord som beskriver dig, du tycker om att arbeta med tidsatta mål och strävar efter att ständigt utmana dig själv.

För att vidare lyckas i rollen ser vi att du:
• Har en uppbyggd stresstålighet.
• Är organiserad och ansvarstagande
• Har god datorvana och är lättlärd samt uppskattar att arbeta med telefonen som främsta arbetsverktyg.

För att kunna söka tjänsten måste du även:
• Ha fyllt 18 år senast vid kontraktskrivningsdagen.
• Behärskar svenska samt engelska flytande
• Tycka om att arbeta utifrån ett skift-schema.

Meriterande egenskaper:
• Ett stort intresse av bilar och/eller försäkringsbranschen
• Tidigare erfarenheter av servicebranschen såsom exempelvis callcenter.
• Innehar B-körtkort
Vi lägger i urvalet en stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
Ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tjänsten startar med en två-tre veckor lång utbildning som varvas med teori, praktik och handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll!
Omfattning
Sysselsättningsgrad: Vi söker nya medarbetare inom diverse sysselsättningsgrader inför sommaren. Du väljer själv i din ansökan vilken sysselsättningsgrad som passar dig bäst. Då vi rekryterar till olika avdelningar söker vi främst kandidater som kan tänka sig en tjänstgöringsgrad på Deltid 75 % - Heltid 100 %.
Arbetstider: Det är ett skiftarbete som inkluderar morgon, dag samt kväll, både vardagar och helger.
Önskvärt startdatum: Tjänsterna påbörjas löpande under april-maj med utbildningstart helger. tjänstgöringsgraden är inledningsvis på 25% för att kunna kombineras med en annan huvudsaklig sysselsättning. Därefter övergår tjänstgörningsgraden till 100% från och med juni. Detta för att säkra att du får rätt förutsättningar av oss.
Arbetsplats: SOS International, Berga Backe 2, Danderyd. Arbetet är förlagt på kontoret.

Lön: Enligt kollektivavtal, fast lön + OB.
Interesserad?
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi du skickar in din ansökan redan idag! Du ansöker genom att klicka på den röda knappen "skicka ansökan" till höger. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och förbehåller oss rätten att anställa innan tidsfristen. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta tobias.jonsson@sos.eu. Vi ser fram emot din ansökan!

Om SOS International - en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen - dag och natt, året runt.

SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännalnde sjukvård och reseassistans samt vägassistans och olika hälsovårdslösningar. SOS International garanterar värdekedjan på uppdrag av sina kunder genom att vara en pålitlig samarbetspartner som strävar efter att erbjuda slutanvändaren bästa möjliga upplevelse, samtidigt som kundens totalkostnader hålls på en så låg nivå som möjligt. För att leva upp till rollen som pålitlig partner är kvalitet och samarbete viktigaparametrar.
SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk.
SOS International grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2022-05-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "181554".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Kontakt
rekryterare
Tobias Jonsson
rekrytering-se@sos.eu
0701426353

Jobbnummer
6631679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: