Vikarierande undersköterska med planeringsuppdrag
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Vaggeryd,
Gnosjö,
Aneby,
Jönköping,
Sävsjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen i Vaggeryd Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri.
Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.
Vaggeryds kommun ligger i natursköna Småland mellan Jönköping och Värnamo. Det strategiska läget gör kommunen till en attraktiv plats att bo, verka i. Vaggeryds kommun är en av de största arbetsgivarna i Vaggeryd och Skillingaryd med omnejd och att vara anställd här är att spela en viktig roll i kommunens utveckling. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi vill ge bra service till våra kommuninvånare. Här finns plats för dig som vill göra skillnad.
Socialförvaltningen i Vaggeryds kommun söker undersköterska med planeringsuppdrag till hemtjänsten. Hemtjänsten utför olika insatser i enskilda hem utifrån beställning från kommunens biståndsenhet och även utifrån insatser beställda av kommunens Hälso- och sjukvårdsorganisation.
Hemtjänstens lokaler finns i Vaggeryd- och i Skillingaryds tätort och vardera team utgår ifrån respektive lokal.
Publiceringsdatum2019-10-11ArbetsuppgifterSom undersköterska i Hemtjänsten gör du vardagen enklare och får livet att fungera för den enskilde.
Arbetsuppgifterna är varierande under arbetsdagen och består bland annat av planering av insatser i Alfa e-planering, administrativa uppgifter samt omvårdnads-, service och hemsjukvårdsinsatser i den enskildes hem.
Respekten för människors självbestämmande och integritet är grunden i ditt arbete och vi förväntar oss att dina insatser bidrar till en god äldreomsorg och livskvalitet för den enskilde.
KvalifikationerVi vill att du som söker är utbildad undersköterska, vård-och omsorgsprogrammet eller motsvarande och har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg.
Som undersköterska i Hemtjänsten med planeringsuppdrag ser vi att du är lösningsfokuserad, initiativ-och ansvarstagande samt har god datakunskap.
Du är bra på att skapa kontakt, bygga relationer och uppmuntra samt stödja den enskilde.
Det är ett omväxlande arbete där du har förmågan att vara flexibel utan att kompromissa med insatsernas kvalité. Du förväntas kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
I arbetet används både bil och cykel. För arbetet krävs körkort B samt att du kan cykla.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via pappersformat. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.
Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2021-02-28 Föräldravikariat med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVaggeryds kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "19/169".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vaggeryds kommun (org.nr 212000-0522)
Arbetsplats Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 4885140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.