Vikarierande Servicehandläggare

Järfälla kommun, Information och service / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 70 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Publiceringsdatum
2015-03-23

Arbetsuppgifter
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden.

Vi vill bli Sveriges bästa kundtjänst - till den behöver vi Sveriges bästa servicehandläggare.
Vi tror att det är du.

Vi söker nu två servicehandläggare som vill arbeta hos oss fram till sista december, en heltid och en deltid på 75%.

Som servicehandläggare är du ansiktet utåt för hela bygg- och miljöförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna.

Tjänsten innefattar mycket kundkontakter och det är därför av yttersta vikt att du bemöter kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov samt avfall och återvinning.

Som servicehandläggare är du är en viktig länk till bygg- och miljöförvaltningen och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i servicecenter har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men ärenden hanteras även via e-post och besök i vår besökslokal.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt bygg- och miljöförvaltningen gentemot våra kunder.
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med kunder i besökslokal i Posthuset.
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar.
• Vara backup i servicecenters övriga verksamheter vid behov.
• Delta i fortsatt utveckling av servicecenter.
• Vissa handläggningsuppgifter.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• tidigare erfarenhet av att arbeta med service
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• goda IT-kunskaper och är van att arbeta med datorer, office-paketet & informationssökning

Vi ser gärna att du:
• tidigare har arbetat i en kundtjänst
• eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik eller park
• kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar
• har tidigare erfarenhet av att hantera felanmälningar eller att handlägga ärenden inom bygg- och miljöförvaltningens verksamhetsområde
• erfarenhet av telefonisystem, verksamhetssystem(solen, future, byggr etc), ärendehanteringssystem
• kan arabiska, persiska eller finska

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra.

Du är noggrann och väl medveten om verksamhetens mål, och strävar efter att uppnå dessa. Du tar egna initiativ och kommer med idéer på hur man kan förbättra verksamheten.

Då servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
1 heltid & 1 deltid 75% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt, upphör: 2015-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-29
Ange följande referens när du ansöker: A459902
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren, Enhetschef sara.lindgren@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Gonzalez, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2216772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: