Vikarierande servicehandläggare i kundtjänst

Järfälla kommun, Kundtjänst / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Kundtjänst i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 70 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Publiceringsdatum
2015-02-18

Arbetsuppgifter
Vi söker Sveriges bästa servicehandläggare som har fokus på service!

Järfälla kommuns servicecenter gick i drift under våren 2010 och hanterar frågor för bland annat barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen.

Vi behöver förstärka vår personalstyrka under en period och söker därför en servicehandläggare som kan arbeta hos oss till den 31/8 2015.

Servicehandläggaren är ansiktet utåt för kommunen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna.
Tjänsten innefattar mycket kundkontakter och det är därför av yttersta vikt att du bemöter kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men ärenden hanteras även via e-post. Vid behov tar vi emot personliga besök i besökslokalen.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen gentemot våra kunder.
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med kunder i besökslokalen.
• Förberedelse av ärende innan handläggning (ex. mottagande av ansökan/anmälan)
• Ta emot klagomål och synpunkter och överföra dessa till berörd verksamhet.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta och samverka med förvaltningarnas handläggare och avdelningar.
• Delta i fortsatt utveckling av servicecentret.
• Vara backup i servicecenters övriga verksamheter vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasiekompetens
• mycket god datorvana
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom ett serviceyrke

Det är meriterande om du:
• har du kunskaper om hur en kommun är uppbygg, strukturerad och dess beslutsvägar
• har tidigare erfarenhet av telefonisystem, verksamhetssystem eller ärendehanteringssystem
• har tidigare erfarenhet av att jobba i en kundtjänst
• kan ytterligare språk, utöver svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.

Du har en positiv inställning till ditt arbete och är väl medveten om verksamhetens mål, du gör ditt bästa för att uppnå dessa.

Då servicecenter är en relativt ny verksamhet är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt, upphör: 2015-08-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-25
Ange följande referens när du ansöker: A452497
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Otterbjörk, Enhetschef asa.otterbjork@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Gonzalez, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Kundtjänst

Adress
Järfälla kommun, Kundtjänst
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2172567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Kundtjänst: