Vikarierande servicehandläggare, Bygg-och stadsmiljögruppen

Järfälla kommun, Information och service / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för minst 10 000 nya jobb, högre utbildning och fler besökare.

Publiceringsdatum
2016-07-05

Arbetsuppgifter
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden.
Som servicehandläggare i bygg- och stadsmiljögruppen är du ansiktet utåt för hela bygg- och miljöförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bygg-och miljöförvaltningen arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning samt felanmälan på kommunens fastigheter.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
• Vara backup i Servicecenters övriga verksamheter vid behov.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, i minst 6 månader
• mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• erfarenhet av att arbeta med avancerade telefoni- och ärendehanteringssystem
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.
• kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar.

Vi ser gärna att du:
• eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik eller park
• har tidigare erfarenhet av att hantera felanmälningar, t.ex. genom att ha arbetat på ett fastighetsbolag
• har erfarenhet av att handlägga ärenden inom bygg- och miljöförvaltningens verksamhetsområde
• kan arabiska, persiska eller finska
• har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier.

Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du
kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och
engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt.
På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% Dagtid. Arbetet är förlagt mellan 07.50 - 17.00 mån-tors, 07.50-15.00 fredag Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-08-22 aug 2016, upphör: 2017-01-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-07
Ange följande referens när du ansöker: A567863
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren, enhetschef sara.lindgren@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Gonzales, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
2941004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: