Vikarierande SAS i Göteborgs Stad Lundby - Göteborgs Stad , SDF Lundby - Administratörsjobb i Göteborg
Vikarierande SAS i Göteborgs Stad Lundby
Göteborgs Stad , SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
2019-07-10

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



Publiceringsdatum
2019-07-10

Arbetsuppgifter
Vill du jobba med att kvalitetssäkra vård och omsorg till våra medborgare i Lundby? Nu söker vi dig som vill ta dig an det viktiga uppdraget som vikarierande Socialt ansvarig samordnare (SAS) i vår stadsdel. Genom stöd och uppföljning och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar du aktivt med att säkerställa och bidra till förvaltningens långsiktiga ansvar.

I ditt uppdrag ingår att arbeta med tillsyn och granskning av förvaltningens socialtjänst samt att föreslå förbättringsåtgärder. Du säkerställer att verksamheten inom äldreomsorgen samt individ- och familjeomsorgen och funktionshinderområdet uppfyller lagar, föreskrifter och beslut.

Du stödjer verksamheterna i det systematiska kvalitetsarbetet samt bidrar till utveckling av rutiner och arbetssätt. Vidare ansvarar du för bedömning och utredning av Lex Sarah-rapporter samt gör eventuella anmälningar till tillsynsmyndigheten IVO. I uppdraget ingår även uppföljning av vidtagna åtgärder vid identifierade fel och brister i verksamheten.

Arbetet innefattar omvärldsbevakning bland annat gällande lagstiftning och du kommer att ingå i nätverk både i stadsdelen och i staden. Du genomför utredningar och bereder ärenden till nämnd och utskott.

Tjänsten är placerad i staben tillsammans med övriga granskningsfunktioner såsom MAS och MAR. Du är underställd stabs- och kommunikationschefen. Staben är ansvarig för stöd och service till nämnden, förvaltningsledning och chefer och även har övergripande roll i frågor som t ex arkiv, kommunikation och säkerhet och krisberedskap.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av social dokumentation inom verksamhetsområdena SoL och LSS samt är väl insatt i lagstiftningen. Då du i denna roll kommer att samarbeta både med vår verksamhet inom äldreomsorgen samt individ- och familjeomsorgen och funktionshinderområdet ser vi det som meriterande med erfarenhet från flera av dessa verksamheter, gärna i en liknande roll som innefattat ledarskap, verksamhetsutveckling eller kvalificerad utredning. Tidigare erfarenhet av arbete med tillsyn och granskning ser vi som meriterande.

Du som söker är en mål- och resultatorienterad person som tar egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

I denna roll är det viktigt att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet som ska göras på ett effektivt sätt samt att du är tydlig i din kommunikation. Du har en god analytisk förmåga och behöver trivas med att arbeta med komplexa frågor och att lösa problem. För tjänsten krävs att du är mångsidig, tolerant och trygg i din yrkesroll. Att vägleda chefer och medarbetare ställer krav på att du är prestigelös utan att förlora fokus på målet samt att du är lyhörd och ha en god samarbetsförmåga.

Ett krav för tjänsten är att du har en god datavana och bekant med att hantera inom området förekommande verksamhetssystem. Det är även viktigt att du är duktig på att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift.

Tjänsten utlyses på 100% men vi är öppna för deltidstjänst ifall du för tillfället studerar eller har annan sysselsättning som gör att det är svårt att kombinera med 100% SAS-tjänst.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Lundby arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-09-02 , upphör: 2020-01-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-11
Ange följande referens när du ansöker: A892045
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Berntsson, nås ej mellan 16/7-4/8 maria.berntsson@lundby.goteborg.se 031-366 70 29

Företag
Göteborgs Stad , SDF Lundby

Adress
Göteborgs Stad , SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Vågmästaregatan 1 A

Jobbnummer
4841844


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , SDF Lundby: