Vikarierande Säljare
Ab Helsingborgshem / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 220 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på
www.helsingborgshem.se .
Just nu söker vi en vikarie under perioden 1 dec till 31 aug.
Bobutiken är en populär mötesplats för våra befintliga och blivande kunder med ca 20 000 besökare varje år. Hit kommer kunder för att få inspiration och service i samband med val till hemmet. Här hyr vi också ut alla våra nyproducerade lägenheter och radhus. Butikssäljaren är många gånger den första personen som våra kunder kommer i kontakt med och är en mycket viktig representant för företaget.
Arbetet innebär stor variation och förutom personliga möten ger vi service via telefon och mejl. Många ärenden handlar om att vägleda våra kunder i uthyrningsprocessen. Exempel på detta är att förklara hur vår uthyrning fungerar, hjälpa till med intresseanmälan och utföra inkomstkontroller. Butikssäljaren ger råd och tips vid val av tapeter och golv samt säljer våra tillval och butiksprodukter. Andra förekommande arbetsuppgifter är uthyrning av våra övernattningsrum. Samarbete med andra roller på företaget är en viktig del i arbetet då vi ofta behöver göra gemensamma insatser för att hjälpa våra kunder på bästa sätt och tillgodose deras olika behov
Du har eftergymnasial utbildning inom service, försäljning eller marknadsföring och gärna erfarenhet från sälj- och servicebranschen. Du är en van datoranvändare och har god administrativ förmåga. Du ska ha lätt för att kommunicera, i både tal och skrift. Då vissa av våra kunder har ett annat modersmål än svenska, förutsätter vi att du behärskar engelska, och det är en merit att kunna ytterligare språk
Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har alltid kunden i fokus och brinner för att ge service med kvalité. Du är ansvarsfull, organiserad och strukturerad. Du är van att arbeta både självständigt och i team för att hitta lösningar till kunden. Ditt agerande kännetecknas av ödmjukhet och du har förståelse för människors olika livssituationer. Det är viktigt att du har lätt att anpassa dig då det ibland förekommer hög arbetsbelastning och ett högt tempo som kräver stor flexibilitet
Genom att arbeta på Helsingborgshem får du arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar med att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Vi är ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Publiceringsdatum2016-10-03ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-17
Ange följande referens när du ansöker: 3224121411
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Helsingborgshem
AdressAB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3082036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.