Vikarierande säkerhetsstrateg till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Säkerhetsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




Publiceringsdatum
2019-03-04

Arbetsuppgifter
Lekebergs kommun söker med anledning av en föräldraledighet en vikarierande säkerhetsstrateg.

Arbetet som säkerhetsstrateg innefattar bland annat att leda och utveckla kommunens arbete med krisberedskap, totalförsvar, brottsförebyggande arbete och systematiskt brandskyddsarbete.

I din roll kommer du även att vara avtal- och kvalitetsansvarig inom säkerhetsområdet med upphandlande leverantörer inom exempelvis bevaknings- och larmcentralsavtal samt tekniska säkerhetssystem.
Du kommer att ta fram styrdokument, handlingsplaner och rapporter inför politiskt beslutsfattande och agera kvalificerat stöd till såväl verksamheterna som de förtroendevalda så att säkerhetsarbetet i kommunen får en bra struktur.

Du kommer att vara en viktig resurs inom organisationen och förväntas i stor utsträckning kunna bidra till att förbättra och utveckla våra arbetsmetoder och rutiner inom området.
Tjänsten är placerad inom administrativa avdelningen som finns inom kommunstyrelseförvaltningen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har lämplig utbildning inom området säkerhet och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har körkort med behörighet B

Det är meriterande om du har erfarenhet av relevanta områden inom offentligverksamhet.

Vi vill att du har god omvärldskunskap och följer utvecklingen inom området, samtidigt som du har förståelse och acceptans inför att arbeta i politisk styrd organisation där fokus ligger på mål och resultatstyrning. Du har också en förståelse för vad det innebär att arbeta i en liten kommun där du förväntas att hantera både strategiska frågor såväl som att arbeta operativt.
Du tydlig och strukturerad med en analytisk förmåga. Du gillar att samarbeta med olika aktörer och har ett helhetsperspektiv i ditt arbete.
Du bör kunna formulera väl avvägda rekommendationer och fungera som sakkunnig både i kontakten med förvaltningarna och förtroendevalda.

Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras av dig om du blir erbjuden tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse, upphör: 2020-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A855917
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4646831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: