Vikarierande registrator/administratör till Partille kommun

Partille kommun, Central administration förvaltning / Administratörsjobb / Partille
2020-07-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vikarierande registrator/administratör till Partille kommun" (publicerad 2021-05-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Stöd och utvecklingsenheten består av ca 15 medarbetare, bl.a. nämndsekreterare, avgiftshandläggare, utvecklingsledare, medicinskt ansvariga och samordnare. Arbetsplatsen ligger i kommunhuset med närheten till både buss och tågkommunikation.

Vi söker nu en vikarierande registrator/administratör!


Publiceringsdatum
2020-07-27

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta på en välkomnande och trevlig arbetsplats med stor variation i arbetsuppgifterna? Nu har du chansen att arbeta som registrator/administratör mot vård och omsorgsförvaltningen.

Hos oss kommer du att arbeta i ett team där var och en har sin expertisfunktion och driver utvecklingsarbetet framåt med fokus på kunden. I tjänsten ingår många olika arbetsuppgifter och i takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna förändras. I vård- och omsorgsförvaltningens stöd- och utvecklingsenhet kommer du att arbeta med förvaltningsövergripande frågor och service framförallt till förvaltningsledningen. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner inom hela arbetsområdet.

Som registrator ansvarar du för förvaltningsbrevlådan, diarieföring av vård- och omsorgsförvaltningens handlingar, arkivering och posthantering. Du arbetar bland annat i vårt ärendehanteringssystem LEX samt med SharePoint. Som administratör stödjer du cheferna i förvaltningsledningen med olika arbetsuppgifter såsom exempelvis sammanställningar, bokningar och utformning av handlingar. Din uppgift är även att fungera som sekreterare i våra lokala samverkansgrupper, vara webbplatsredaktör och vara förvaltningens säkerhetsansvarig. Du kommer att ingå i ett säkerhetsnätsverk med övriga säkerhetsansvariga, nämndsekreterarnätverk tillsammans med övriga registratorer och nämndsekreterare.


Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som registrator/administratör behöver du ha grundläggande kunskap om lagar med koppling till den administrativa rollen, såsom exempelvis kommunallagen och förvaltningslagen, vi ser därför gärna att du har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en liknande roll, liksom erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg. Vidare har du goda IT kunskaper, särskilt i Officepaketet och gärna i något diarieföringssystem. Du har en fallenhet för att förstå och lära dig nya IT-system.

För att lyckas i uppdraget har du förmågan att planera, organisera och prioritera i arbetet på ett effektivt sätt och du behåller lugnet även om du har mycket att göra. Du är initiativtagande, noggrann och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Som registrator/administratör är du tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Rollen kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift.

Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång. Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid frågor om tjänsten hänvisar vi till vårt kundcenter för information om vilken chef/facklig kontakt som är i tjänst under semesterperioden.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse, upphör: 2020-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Central administration förvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Central administration förvaltning

Jobbnummer
5303671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Central administration förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning: