Vikarierande Receptionist till Pitney Bowes!

Pitney Bowes Svenska AB / Receptionistjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pitney Bowes Svenska AB i Sollentuna, Stockholm, Avesta, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Om Tjänsten
Som receptionist på Pitney Bowes så kommer du att tillhöra avdelningen Office Service med placering i Häggvik Sollentuna, norr om Stockholm och rapportera till Quality & Office Manager.
Rollen som receptionist innebär sedvanliga receptionssysslor:

• Ta emot och registrera besökare
• Hantera inkommande samtal och koppla dessa till rätt avdelning/person
• Sköta posthantering
• Ansvara för att konferensutrymmen är i iordningsställda
• Beställa in kontorsmaterial
• Vara kontaktperson vid felanmälningar gentemot fastighetsskötare
• Inscanning av nya fakturor och påminnelser
• Övriga supporterande administrativa uppgifter

På Pitney Bowes så strävar vi alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar vad gäller kundupplevelse och bemötande. Receptionen består idag utav 2 st. medarbetare som båda arbetar heltid mån-fre med arbetstiderna 08.00-16.30. Den utlysta tjänsten är ett vikariat under perioden 1 augusti 2017 - 31 dec 2017 då en av våra receptionister ska gå på föräldraledighet.

Kvalifikationer/Erfarenheter
Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta i reception och växel samt arbetat i en serviceinriktad roll, gärna med viss erfarenhet inom administration. Du har goda kunskaper i Officepaketet och god förståelse för engelska i både tal och skrift.

Publiceringsdatum
2016-06-16

Dina egenskaper
Vi söker dig som är serviceminded, positiv och alltid sätter kunden i främsta rummet. Du har en naturlig fallenhet för det sociala samspelet och förstår vikten av att vara inlyssnande och kommunikativ i dialogen med kunder, besökare och anställda. Vidare är det viktigt att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt i din framtoning. Du är strukturerad och har enkelt för att prioritera dina arbetsuppgifter och trivs med eget ansvar.

För att ytterligare passa i rollen ser vi även att du är
• Självgående - driver processer framåt
• Flexibel - lätt att anpassa dig till nya situationer, människor, och arbetssätt
• Teamorienterad - arbetar bra med andra. Lyssnar och kommunicerar på ett balanserat sätt
• Serviceinriktad - Har ett stort intresse, och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar

Vi erbjuder dig
Ett mångsidigt och utvecklande arbete i en internationell miljö.

Här söker du tjänsten
Ansök tjänsten genom att registrera ditt cv via vår karriärssajt http://careers.pitneybowes.com/sv/

Pitney Bowes verkar för en jämställd arbetsmiljö där vi värdesätter mångfald på arbetsplatsen.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat perioden 1 augusti 2016 - 31 december 2017

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Kontakt
Lina Nyström, Sr HR Administrator lina.nystrom@pb.com
Cristina Nilsson, Quality & Office Manager cristina.nilsson@pb.com

Företag
Pitney Bowes Svenska AB

Adress
Pitney Bowes Svenska AB
Box 408
19124 SOLLENTUNA

Kontorsadress
Hammarbacken 12

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 17 00
E-postadress: lina.nystrom@pb.com

Jobbnummer
2910308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pitney Bowes Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pitney Bowes Svenska AB: