Vikarierande receptionist till Kommunhuset i Älmhult

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Receptionistjobb / Älmhult
2014-09-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vikarierande receptionist till Kommunhuset i Älmhult" (publicerad 2017-03-21) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.

Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.

I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.

Publiceringsdatum
2014-09-10

Arbetsuppgifter
En av våra medarbetare ska vara föräldraledig, vi söker därmed en vikarierande receptionist till vårt kommunhus i Älmhult. Vi söker en en serviceinriktad och kundorienterad person med goda erfarenheter av receptions- och växelarbete. Arbetet i vår reception består av många moment:
• växeltelefonist,
• besökshantering,
• administration och underhåll av diverse databaser tillhörande vårt system kring telefoni,
• viss hantering av kommunala ärenden,
• beställningar av telefoner och reklamationer,
• konfigurering av telefoner innan leverans,
• intern service,
• viss turistinformation,
• Servicedesk för telefonirelaterade problem.

Kvalifikationer
Som person är du noggrann, analytisk och självgående. Du bör vara en initiativrik och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda samt kontakt med människor. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är också stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.
Vi vill att du har:
• minst gymnasieutbildning,
• erfarenhet att jobba i hänvisningssystem samt växelapplikationer,
• god allmän datorvana,
• goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på så väl svenska som engelska,
• är serviceinriktad och kundorienterad.
Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet av kommunal verksamhet.

ÖVRIGT
Älmhults kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-10-01 . Vikariat under ordinarie befattningshavares föräldrarledighet i första hand 6 månader med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-24
Ange följande referens när du ansöker: A416331
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Blom, Kommunikationschef 0476-55328 malin.blom@almhult.se

Facklig kontakt
Fackliga organisationerna 0476-550 00 (kommunens växel)

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
1992088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: