Vikarierande receptionist till Kommunhuset i Älmhult
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Receptionistjobb / Älmhult
2014-09-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vikarierande receptionist till Kommunhuset i Älmhult" (publicerad 2017-03-21) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.
Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.
I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.
Publiceringsdatum2014-09-10ArbetsuppgifterEn av våra medarbetare ska vara föräldraledig, vi söker därmed en vikarierande receptionist till vårt kommunhus i Älmhult. Vi söker en en serviceinriktad och kundorienterad person med goda erfarenheter av receptions- och växelarbete. Arbetet i vår reception består av många moment:
• växeltelefonist,
• besökshantering,
• administration och underhåll av diverse databaser tillhörande vårt system kring telefoni,
• viss hantering av kommunala ärenden,
• beställningar av telefoner och reklamationer,
• konfigurering av telefoner innan leverans,
• intern service,
• viss turistinformation,
• Servicedesk för telefonirelaterade problem.
KvalifikationerSom person är du noggrann, analytisk och självgående. Du bör vara en initiativrik och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda samt kontakt med människor. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är också stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.
Vi vill att du har:
• minst gymnasieutbildning,
• erfarenhet att jobba i hänvisningssystem samt växelapplikationer,
• god allmän datorvana,
• goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på så väl svenska som engelska,
• är serviceinriktad och kundorienterad.
Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet av kommunal verksamhet.
ÖVRIGT
Älmhults kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-10-01 . Vikariat under ordinarie befattningshavares föräldrarledighet i första hand 6 månader med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-24
Ange följande referens när du ansöker: A416331
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Blom, Kommunikationschef 0476-55328
malin.blom@almhult.seFacklig kontaktFackliga organisationerna 0476-550 00 (kommunens växel)
FöretagÄlmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
AdressÄlmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult
KontorsadressStortorget 1 34323 Älmhult
Jobbnummer 1992088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.