Vikarierande planhandläggare

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och
utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.

Vår arbetskamrat ska nu vara föräldraledig. Vi söker därför en erfaren vikarierande planhandläggare till vår enhet för Framkomlighet och planremisser, KF, som består av nio personer. Vikariatet är tidsbegränsat och sträcker sig fram till hösten 2017. Som vikarie blir du en del av vår planhandläggarfunktion som ansvarar för plan- och samrådsremisser. Du får en central roll i att säkra ett kvalitetsinriktat arbete med samrådsremisser och planärenden så att vi kan möta samhällets behov av en säker elförsörjning. Förutom planhandläggarfunktionen är enhetens övergripande ansvar att tillhandahålla specialiststöd för utrednings-, projekt- och förvaltningsverksamheten med kompetens inom områdena tillstånd, markåtkomst och skadereglering.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2017-01-31

Arbetsuppgifter
Ditt ansvarsområde blir att hantera plan- och samrådsremisser som kommer till Svenska kraftnät. Du har en roll med omfattande kontakter med kommuner, myndigheter, sakägare och andra intressenter. Du ansvarar även för interna kontakter och har en samordnande roll för planremisshanteringen inom Svenska kraftnät. Tjänstenomfattar också relaterat administrativt arbete, till exempel diarieföring och utskick. Som planhandläggare hos oss arbetar du med att:

> Administrera och besvara plan- och samrådsremisser som ställs till Svenska kraftnät
> Utforma remissvar på inkomna förslag till översikts- eller detaljplan, bygglovsansökningar, vägplaner, samrådsunderlag och förfrågningar från externa parter. Detta gör du utifrån en samordnande roll och i samarbete med kollegor och säkerställer att remisserna besvaras i tid
> Fortlöpande föra dialog med kommuner och ge information om Svenska kraftnäts utbyggnadsplaner i en proaktiv anda
> Kontinuerligt göra avstämning av Svenska kraftnäts planer i förhållande till inkomna remisser
> Delta i enhetens löpande arbete med verksamhetsutveckling

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, juridisk, eller annan relevant inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av arbete med plan- och samrådsremisser eller annat arbete inom samhällsplanering. Du har även erfarenhet av arbete enligt PBL och annan relevant lagstiftning samt god kunskap om plan- och bygglagsprocessen. Du har grundläggande GIS-kunskaper och erfarenhet av arbete med dokument- och ärendehanteringssystem.

Meriterande är erfarenhet från energibranschen eller annan infrastrukturell verksamhet. Vi ser gärna att du har god insyn i och kunskap om kommuners planarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kontakt med myndigheter.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Enheten Framkomlighet och planremisser består av nio personer som arbetar nära varandra.

Rollen som planhandläggare ställer höga krav på din samarbetsförmåga eftersom du kommer att ha många kontaktytor inom och utanför Svenska kraftnät och vi ser det som självklart att du relaterar till kollegor på ett lyhört och smidigt sätt.

Som person är du kommunikativ och tydlig samt har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

Du har en mycket god förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar för framdriften av arbetsuppgifterna. Arbetsuppgifterna kräver dessutom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, vilket är nödvändigt för arbetet i en stor organisation med många samtidigt pågående remisser och andra arbetsuppgifter. Du har lätt för att ta till dig nya arbetssätt och olika frågeställningar.

Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Ulrika Sigerud, tel. 010-475 82 39 alternativt HR-specialist Johanna Engdahl, tel. 010-475 83 55. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast de 12 februari 2017. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Sturegatan 1
172 24 Sundbyberg

Jobbnummer
3292657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: