Vikarierande Personalplanerare till Arriva
Arriva Sveriga AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 3.900 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.
Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!
Är du en systematisk person med sinne för struktur och detaljer? Är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta?
Publiceringsdatum2018-03-01Om tjänstenSom personalplanerare är du den som ansvarar för bemanningen av våra förare. Du hanterar alla frågor som rör personalens tider och ledigheter. Placeringen är på någon av Arrivas bussdepåer och du rapporterar direkt till Personalplaneringschefen.
En personalplanerares huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Personalplanera den dagliga trafikverksamheten
• Ta emot personalens ansökningar och anmälningar om semester och övriga ledigheter samt sjukdomar.
• Tillsätta ersättare och vikarier
• Långtidsplanera personaltillsättningen vid kända förändringar som föräldraledighet, långtidssjukdom, semester och liknande
• Analysera och planera personalbehovet över längre tid
• Ansvara för det vi kallar förlön, d v s löneunderlaget som skickas till lönekontoret för utbetalning
• Arbeta med ständiga förbättringar
Tjänsten är ett vikariat som varar från den 7 maj och ett år framåt. Arbetstiderna är normala kontorstider.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Arriva är ett företag i ständig utveckling och du blir en del av en mångkulturell organisation där vi uppmuntrar initiativ i vardagen.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
BakgrundVi söker dig som är analytisk och har en förmåga att se lösningar. Det är naturligt för dig att vara noggrann och systematisk i ditt arbete.
Vidare är du serviceinriktad och har hög integritet vilket gör att du kan hantera svåra och känsliga frågor. Du är rak i din kommunikation, tydlig och kan ge klara besked. Att arbeta självständigt och leverera resultat av högsta kvalitet är en självklarhet för dig.
Du behöver även kunna förstå och tillämpa de lagar och regler som finns på arbetsmarknaden och kunna kollektivavtal och arbetstidsregler. Har du erfarenhet av arbetsrätt och schemaplanering är det mycket meriterande.
Om företagetPå Arriva arbetar vi varje dag med säkerhet och kundnöjdhet i fokus. Genom ständig utveckling strävar vi efter att förbättra Arrivas Bussdivision och bli ett säkert och självklart val för våra passagerare. Vi är fast beslutna att leverera en utomordentlig service! Vill du delta i arbetet med att förverkliga vår vision att bli Sveriges bästa leverantör av kollektivtrafik?
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 23 mars.
Du söker tjänsten via länken nedanför, för frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta vår Personalplaneringschef
habib.kalim@arriva.se.
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArriva Sveriga AB
AdressArriva Sveriga AB
Enköpingsvägen 75
17446 Sundbyberg
KontorsadressEnköpingsvägen 75
Jobbnummer 3995571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.