Vikarierande omsorgspersonal till hemtjänst Gråbo

Lerums kommun / Undersköterskejobb / Lerum
2025-01-27


Visa alla undersköterskejobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.

Hemtjänst Gråbo är en enhet med ca 35 medarbetare, varav majoriteten är utbildade undersköterskor. Enheten har administrativt stöd i form av hemtjänstadministratörer och två enhetschefer.

Arbetet utgår från biståndsbeslut enligt Socialtjänstlagen samt delegerade uppgifter enligt Hälso- och sjukvårdslagen. Arbetspassen är förlagda dag och kväll, vardagar och helger. För närvarande förläggs arbetstiden mellan kl. 7-22, men dessa tider kan justeras efter verksamhetens behov.

Som anställd i hemtjänsten i Lerums kommun får du:

* Friskvårdsbidrag
* 37 timmars arbetsvecka
* Kompetensutveckling

Varmt välkommen till oss i hemtjänst Gråbo!

Publiceringsdatum
2025-01-27

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag innefattar sedvanliga arbetsuppgifter inom undersköterskeyrket med målsättningen att bidra till att skapa en meningsfull vardag för våra omsorgstagare.

Arbetet hos oss i hemtjänsten utförs till stor del ensam hemma hos omsorgstagaren men det förekommer också tillfällen där du arbetar i nära samarbete med en annan kollega. Hos oss har vi också ett nära och välfungerande samarbete med legitimerad personal inom den kommunala hemsjukvården, framför allt sjuksköterskor men också arbetsterapeuter och fysioterapeuter.

För dig som är utbildad undersköterska kan du vidare ha det viktiga uppdraget som Fast omsorgskontakt för några omsorgstagare i ditt område. Detta innebär att du tar särskilt ansvar och stöttar i enlighet med lagstiftningens krav.

Kvalifikationer
Du är en person med ett genuint intresse för individen. Din empatiska förmåga och förståelse för integritet gör att våra omsorgstagare får en trygg och värdefull vardag samt ett respektfullt bemötande från dig. Självklart ger du en god service och har lätt för att samarbeta med andra.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Har du utbildning och tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är det meriterande. Arbetet förutsätter att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Du har i din tjänst skyldighet att dokumentera enligt Socialtjänstlagen, i enlighet med gällande riktlinjer. Eftersom vi är en geografiskt stor kommun krävs det B-körkort.

För att du ska trivas med ditt arbete hos oss ser vi det som en förutsättning att du har förmågan att självständigt organisera och strukturera ditt arbete. Du behöver vara van vid att fatta beslut som främjar både verksamheten som helhet och våra omsorgstagare. Du arbetar relationsskapande och professionellt och ser det som en självklarhet att arbeta för att skapa trygghet för våra omsorgstagare. Tjänsten kräver att du har förmågan att effektivt prioritera ditt arbete, särskilt när arbetsbelastningen tillfälligt ökar. Även om mycket av arbetet utförs enskilt, är samarbetsförmåga med kollegor viktigt för att bidra till verksamhetens bästa.

Hos oss är digitala verktyg en självklar del av vardagen och vi ser därför det som en förutsättning att du har erfarenhet av detta. Genom din arbetstelefon når du planeringen i TES, dokumentationen i Treserva och signeringen av delegerade uppgifter i MCSS. Hemtjänsten i vår kommun har även en digital nyckelhantering.

Vi sätter alltid våra omsorgstagare i centrum och vid tillsättningen av denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.

Innan anställningserbjudande kan ges, krävs ett godkänt utdrag från Polismyndighetens belastningsregister samt nationellt ID-kort, pass alternativt arbetstillstånd.

Vill du vara med och utveckla vår hemtjänst in i framtiden? Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C230482".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Kontakt
Enhetschef
Stina Holländare
stina.hollandare@lerum.se
0302-521959

Jobbnummer
9128278


Prenumerera på jobb från Lerums kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun: