Vikarierande nämndsekreterare

Hörby kommun / Administratörsjobb / Hörby
2025-11-10


Visa alla administratörsjobb i Hörby, Höör, Eslöv, Sjöbo, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hörby kommun i Hörby

Att arbeta i Hörby kommun

Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.

Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.

Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2025-11-10

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare har du en central roll i kommunens organisation med många kontaktytor med förtroendevalda, chefer, handläggare, medborgare och dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att: förbereda ärendelistan inför sammanträde och delta vid beredning, handläggning av ärenden kopplat till nämndens administration, samordna kontakt med handläggare, skapa kallelser samt hantera praktiska frågor inför sammanträden. Du skriver protokoll, bevakar formaliafrågor i handläggningsprocess och under pågående sammanträde, publicerar kallelser och protokoll på webben. I rollen har du ett nära samarbete med respektive sektor och nämnd.

I uppdraget ingår att jobba löpande med kvalitetsarbete och delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt. I vår fortsatta utveckling kommer stort fokus vara på att etablera gemensamma rutiner för vår ärendehantering i hela kommunen samt rutiner för säker, effektiv och enhetlig nämndsadministration till gagn för verksamhet, förtroendevalda och allmänhet.

Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, tidigare erfarenhet som nämndsekreterare eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.

För att trivas i rollen behöver du kunna koordinera, ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska, analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är självständig och tar egna initiativ i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer.

Det är bra om du har erfarenhet av/kunskaper inom:

* Utbildning i förvaltningsrätt, kommunallagen och offentlighet och sekretess.
* Erfarenhet av myndighetsutövning.
* Arbetat med ärendehanteringssystemet Ciceron eller likvärdigt dokumenthanteringssystem.

Kvällsarbete förekommer med anledning av nämndernas sammanträdestider. Så det är av vikt att du har möjlighet att arbeta dessa kvällar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "150/25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hörby kommun (org.nr 212000-1108)

Arbetsplats
Kommunledningskontoret, Hörby kommun

Kontakt
Tf. Kanslichef
Anna Ljungberg
anna.ljungberg@horby.se
0415-37 82 30

Jobbnummer
9597076

Prenumerera på jobb från Hörby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hörby kommun: