Vikarierande nämndsekreterare

Munkedals Kommun / Administratörsjobb / Munkedal
2025-05-14


Visa alla administratörsjobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal, Lysekil eller i hela Sverige

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Kommunstyrelsens förvaltnings uppgift är att stödja, ge service och se till att lagar och regler följs inom respektive expertområde, till våra kärnverksamheter i kommunen. Kommunstyrelsens förvaltning består av avdelningarna ekonomi, administration, HR och löneenheten.

Är du en person som trivs med att arbeta självständigt och samtidigt har en förmåga att samarbeta med andra? Då kan du vara den vi letar efter!
Som vikarierande nämndsekreterare i Munkedals kommun får du en unik möjlighet att bidra till vår lilla men dynamiska kommun, där dina insatser kommer att göra stor skillnad.

Den administrativa avdelningen ingår i kommunstyrelsens förvaltning och har i uppdrag att stödja och utveckla kommunens förvaltningar och verksamheter inom områden som registratur/arkiv, nämndsarbete, digitalisering, kommunikation, folkhälsa, säkerhet/beredskap och administration. I avdelningen ingår även kommunens Medborgarcentrum. Kommunen har ett centraliserat nämndsekretariat och registratur, vilket innebär att du organisatoriskt kommer att tillhöra administrativa avdelningen, men däremot arbetar riktat till kommunens Miljö- och samhällsbyggnadsnämnd

Vi erbjuder dig

Som vikarierande nämndsekreterare i Munkedals kommun erbjuder vi dig möjlighet att vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där din insats verkligen räknas. Här får du chansen att bidra till en liten kommun med stora möjligheter, där varje dag bjuder på nya erfarenheter och utmaningar.

- Utvecklingsmöjligheter: Du kommer att få chans att utveckla dina färdigheter och växa både professionellt och personligt.
- Flexibla arbetstider: Vi värdesätter balans mellan arbete och fritid, och erbjuder flexibla arbetstider som kan anpassas efter dina behov.
- Stöttande arbetsmiljö: Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor som stöttar varandra och arbetar tillsammans för att nå kommunens mål.

Beskrivning av arbetet

Som vår nämndsekreterare kommer du att ansvara för hela processen; från registrering och diarieföring av inkomna handlingar, planeringen av nämndens sammanträden, kvalitetssäkring av handlingar, sammanställande av kallelser till protokollföring vid nämndssammanträden och expediering. Nämndsekreteraren utgör också stöd för handläggare i framtagandet av beslutsunderlag inför nämndssammanträden. I arbetet ingår också visst utredningsarbete samt att vara ett kvalificerat stöd för nämndsordföranden och förvaltningschef i nämndsrelaterade frågor. En del av tjänsten innebär dessutom att vara samordnande för kommunens arkivfrågor.

Vi söker dig som har

- Högskoleexamen inriktad mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt, korrekt och pedagogiskt i såväl tal som skrift.
- God förståelse för samhälls- och demokratiuppdraget, vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation med fördel från miljö- och samhällsbyggnadsnämnd.
- Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation.

Du trivs såväl med att självgående och strukturerat driva dina arbetsuppgifter framåt liksom med att samarbeta, vilket du har lätt att göra med många olika personer och funktioner. Du är flexibel och anpassar dig lätt och drivs av serviceuppdraget och att ge bästa tänkbara service till såväl kollegor i organisationen, förtroendevalda och invånare i kommunen.

Vi vill informera dig om

Tjänsten är ett vikariat under perioden september 2025 till och med juni 2026 med möjlighet till förlängning.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 350 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 900 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!

Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/45".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)

Arbetsplats
Kommunstyrelsens förvaltning, Administrativa avdelningen

Kontakt
Cornelia Kirpensteijn
052418185

Jobbnummer
9339424

Prenumerera på jobb från Munkedals Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Munkedals Kommun: