Vikarierande nämndsekreterare

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!

På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.

Som i ett led att pröva nya arbetssätt har kommunledningskontoret, där tjänsten organisatoriskt är placerad, övertagit ansvaret för sekreterarskapet i socialnämnden samt det kommunala bolaget Höganäs Omsorg AB. Tillsammans med bland annat kommunsekreteraren och kanslichefen har du en viktig roll att fortsätta implementera arbetssättet.



Publiceringsdatum
2021-03-04

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vikariera som nämndsekreterare med ett särskilt ansvar för socialnämndens och det kommunala bolaget Höganäs Omsorg AB:s ärendeprocess vilket innebär registrering av ärenden, beredningar och kallelser till nämnds- respektive styrelsemöte, protokollskrivning, expediering av ärenden samt arkivering. Du har en viktig roll för att kvalitetssäkra både beslutsunderlag inför sammanträden liksom ärendeprocessen. Du arbetar i nära samarbete med och utgör länken mellan förvaltningschef/VD, politiker samt handläggare i förvaltning och bolag.

Utöver arbetet kring sammanträdena kommer du fortsätta det utvecklingsarbetet som nuvarande nämndsekreterare påbörjat inom socialförvaltningens samt Höganäs Omsorg AB:s interna processer vilket bland annat innebär dokumenthantering, avtalshantering samt personuppgiftshantering.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor och har en akademisk utbildning inom statsvetenskap, juridik, samhällskunskap eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Att skapa goda relationer, lätt för samarbete med andra samt att alltid vilja ge en god service till förtroendevalda och kollegor är för dig självklart. Har du erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet som nämndsekreterare eller registrator kommer det att värderas högt.

Du kan hantera arbetsuppgifter och processer som löper parallellt utan att sänka kvaliteten på ditt arbete eller förlora din höga servicenivå. Du kan se sammanhang och helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer.

Att du kan arbeta självständigt, planera och prioritera i ditt arbete är självklart.

Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som i skrift.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras löpande så vänta inte med att söka!

"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse, individuell lön, upphör: 2021-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1011507".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Arbetsplats
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Jobbnummer
5608468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: