Vikarierande nämndsekreterare

Sigtuna kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kanslienheten i Sigtuna

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Kansliet är en enhet inom kommunledningskontoret och vi ger ett kvalitativt stöd till förvaltningarna i Sigtuna kommun. Vårt uppdrag är att säkerställa att de demokratiska processerna är enhetliga, rättssäkra och tydliga. Fokus den kommande tiden är att fortsätta det pågående utvecklingsarbetet med att effektivisera och digitalisera våra beslutsprocesser samt att skapa ordning och reda på våra handlingar. Kanslienheten ansvarar för nämnd- och ärendehantering i kommunfullmäktige, kommunstyrelse, dess utskott, valberedning och valnämnd. Här jobbar kanslichef, kommunjurist, jurist, kommunarkivarie, huvudregistrator, kommunsekreterare, nämndsekreterare och administrativ samordnare.

Vi söker dig som har ett stort intresse för demokratifrågor och vill bidra till att öka transparens och effektivitet i beslutsprocesser för att gynna Sigtuna kommuns invånare.
Kanslienhetens uppdrag är roligt och intressant där du kommer att bli en viktig länk i beslutsprocessen.

Nu söker vi en vikarierande nämndsekreterare.


Publiceringsdatum
2019-07-09

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare jobbar du med administrativa arbetsuppgifter inom informations- och ärendeprocessen som kansliet ansvarar för. En central del i rollen är planering, samordning och bevakning av ärenden samt att kvalitetssäkra tjänsteskrivelser. I uppdraget ingår också att ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att informations- och ärendeprocessen fungerar på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Du kommer att ha sekreterarskapet i kommunstyrelsens arbetsgivarutskott och valberedningen. Vilket inkluderar administration av hela beredningsprocessen, stöd till ordförande samt registrering av arvoden till förtroendevalda.

Du bistår kommunsekreteraren med administration av ärenden inför och efter kommunstyrelsens- och kommunfullmäktiges sammanträden (där kommunsekreteraren har sekreterarskapet). I viss mån kommer du även vara backup för kommunsekreteraren. I rollen ingår även handläggning av enklare ärenden, att vara redaktör för webben samt att medverka i det utvecklingsarbetet som pågår inom enheten.

Detta är en varierande roll där dina arbetsuppgifter berör stora delar av kansliets ansvarsområde.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inriktad mot statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller liknande. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt så som en del av en grupp. Det är viktigt att du gillar att jobba administrativt, är intresserad av informationshantering och att du ser digitalisering som en självklar utveckling.

Meriterande om du har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.

Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Vi söker någon som kompletterar vår grupp på kansliet och tror starkt på att mångfald och olikheter berikar.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner:
https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, så snart som möjligt. , upphör: 2020-06-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-18
Ange följande referens när du ansöker: A891763
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Kaumheimer emma.kaumheimer@sigtuna.se 08-591 260 76

Företag
Sigtuna kommun, Kanslienheten

Adress
Sigtuna kommun, Kanslienheten
Box 38, 19521 Märsta
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
Södergatan 20 19585 Märsta

Jobbnummer
4840825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kanslienheten: