Vikarierande miljöinspektör

Kristianstads kommun / Hälsoskyddsjobb / Kristianstad
2015-09-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vikarierande miljöinspektör" (publicerad 2016-08-05) ⬅️


Visa alla hälsoskyddsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vikarierande miljöinspektör med inriktning mot mark och grundvatten

MHK:2015:5

Miljö- och hälsoskyddskontor
Kristianstads kommun har ca 80 000 invånare och är till ytan en Skånes största kommuner. Miljöprofilen är hög med ambitiösa miljömål och ett framgångsrikt arbete med bland annat klimat-, vatten- och naturvårdsfrågor. Miljö- och hälsoskyddsnämndens verksamhet syftar mot att skapa ett samhälle med en hållbar utveckling, bland annat genom en effektiv tillsyn på en mängd olika verksamheter.

Miljö- och hälsoskyddskontoret består i nuläget av drygt 20 medarbetare, men vi är inne i ett spännande skede med en sammanslagning med stadsbyggnadskontoret. Den sammanslagna förvaltningen kommer att ha ett 80-tal medarbetare, placerade i Rådhus Skåne. Med anledning av en planerad föräldraledighet söker vi nu en vikarierande miljöinspektör med inriktning mot mark och grundvatten.

Publiceringsdatum
2015-09-25

Dina arbetsuppgifter
I arbetet som Miljöinspektör med inriktning mot mark och grundvatten förekommer följande arbetsuppgifter:
• Tillsyn inom området förorenad mark (huvuddelen av tjänsten).
• Handläggning av anmälningar om jord-, berg- och grundvattenvärmeanläggningar.
• Samordning av förvaltningens arbete med grundvattenfrågor gällande framför allt vattenskyddsområden och grundvattenuttag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har miljövetenskaplig utbildning samt gärna erfarenhet av tillsyn inom miljöbalkens ansvar, främst mot förorenad mark. Även annan arbetslivserfarenhet avseende förorenad mark är meriterande, liksom erfarenhet av systemverktygen ECOS eller Miljöreda. Arbetet kräver B-körkort och tjänstebilar finns till förfogande.

Du är intresserad och drivande inom miljötillsyn, i synnerhet avseende mark- och grundvattenfrågor. Arbetet innebär täta kontakter med företag, medborgare och andra kommunala förvaltningar m fl, som du måste kunna bemöta på ett professionellt sätt.

Du är serviceinriktad, har god initiativförmåga och en vilja att ta eget ansvar. Det är också viktigt att du är resultatinriktad, kommunikativ och inger förtroende samt kan fatta beslut i rollen som representant för nämnden. I arbetet förekommer både kommunikation och dokumentation, vilket kräver att du har en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. God social kompetens är en förutsättning för att fungera i arbetet.

Anställningsvillkor
Vikariat, 100 % med tillträde 2016-01-11 eller efter överenskommelse, med varaktighet på minst 1 år.

För mer information, ta kontakt med
Cecilia Hammarberg, Avdelningschef, 044-13 55 50

För facklig information, ta kontakt med
Anna-Karin Åkesson, Naturvetarna, 044-13 54 07
Jörgen Brådenmark, Vision, 044-13 54 03

Sista ansökningsdatum
2015-10-13

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren 044-13 21 48.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2449861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: