Vikarierande medlemsansvarig

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Affärsområdet Communications, Members & Events består av fem personer och tar hand om handelskammarens medlemsadministration, extern kommunikation samt event- och seminarieverksamhet. Arbetet innebär mycket kontakt med både tyska och svenska beslutsfattare på företag. Avdelningen söker nu en vikarierande medlemsansvarig på grund av föräldraledighet.

Som medlemsansvarig arbetar du i huvudsak med att administrera och vårda relationerna till handelskammarens medlemsföretag. En viktig del av arbetet är bland annat att värva medlemmar och kunder, hålla i omvärldsbevakning samt utveckla innehållet i medlemskapet. Utöver det ingår administration av handelskammarens medlemssidor samt att aktivt arbeta med vårt CRM-verktyg. Det ingår också i arbetsuppgifterna att samarbeta kring event och nyhetsartiklar.

Vi förväntar oss ett självständigt arbete och ett gott samarbete med kollegorna på handelskammaren. Du kommer att rapportera till kommunikationschefen och ingå i ett kreativt team som jobbar målinriktat och alltid har nära skratt.

Tjänsten är ett vikariat på heltid på ett år med tillträde den 1 maj eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval.

För att lyckas i rollen krävs att du är en rutinerad projektledare inom eventmarknadsföring eller kundvård och har erfarenhet av kvalificerat CRM-arbete med administrativt huvudansvar.

Förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både tyska och svenska är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Du tar egna kontakter och har erfarenhet av arbete med kundperspektiv. Har du även jobbat redaktionellt ser vi det som en merit. Som person är du självgående, flexibel och en god organisatör.

Vårt kontor är beläget på Valhallavägen i Stockholm, i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.

Varaktighet, arbetstid
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.

Publiceringsdatum
2018-03-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Franziska Hatami Anderson franziska.hatami-anderson@handelskammer.se 086651853

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Jobbnummer
4039302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: