Vikarierande marknadsansvarig till AcadeMedia

AcadeMedia / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AcadeMedia i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Uddevalla eller i hela Sverige

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Vikarierande marknadsansvarig till AcadeMedias huvudkontor i Göteborg
AcadeMedias gymnasieskolor söker en vikarie för en av våra marknadsansvariga som ska gå på föräldraledighet. Marknadsavdelningen i Göteborg består för närvarande av fem marknadsansvariga, tre grafiska designers, tre marknadskoordinatorer samt en marknadschef. Som anställd hos oss kommer du att tillhöra ett drivet, kreativt och nyfiket team med varierade kompetenser och erfarenheter. Vårt kontor är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation.
Arbetsuppgifter

Vår marknadsavdelning har till uppgift att stödja AcadeMedias 15 olika varumärken och totalt 140 gymnasieskolor över hela Sverige. I rollen som marknadsansvarig kommer du att stötta ett av våra varumärken som har 28 skolor. Det är en bred roll där du direkt eller indirekt kommer att få arbeta med samtliga discipliner inom marknadsföringens konst.

Tjänsten omfattar inget personalansvar och du rapporterar till marknadschefen för gymnasiesegmentet. Räkna med uppskattningsvis 30 resdagar per år i syfte att besöka skolor och medverka vid aktiviteter såsom mässor och utbildningar.
Huvudsakliga ansvarsområden

• Medverka i framtagande, implementering samt uppföljning av strategier för varumärkena.
• Producera årlig marknadsplan för respektive varumärke.
• Ta fram en budget och hantera den löpande uppföljningen.
• Planera, genomföra och följa upp beslutade marknadsaktiviteter.
• Stödja skolorna i det lokala arbetet med att stärka skolans attraktivitet.
• Utveckla och säkerställa att varumärkenas profil efterlevs i samtliga kanaler.
• Samla in, analysera och presentera löpande resultatuppföljning.

Kompetenskrav och personliga egenskaper

Vi söker dig som är självständig, noggrann och har hög samarbetsförmåga. Du är övertygande i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Eftersom ditt arbete går ut på att stötta våra skolor är det också av största vikt att du har en gedigen känsla för service och är bra på att skapa förtroendefulla och hållbara relationer. Du behöver kunna strukturera, planera och göra prioriteringar i arbetet.

Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet och är van att initiera och driva projekt.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Så ansöker du
Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 11 januari. Vid frågor kring tjänsten, kontakta marknadschef Andrej Häggblad på 0723-31 33 75 eller via mail andrej.haggblad@academedia.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia

Adress
AcadeMedia
Box 213
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 213

Jobbnummer
4519960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AcadeMedia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AcadeMedia: