Vikarierande Logistikplanerare till Pågen i Borlänge

Pågen AB / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pågen AB i Borlänge, Falun, Mora, Gävle, Bollnäs eller i hela Sverige

Pågen AB är Sveriges ledande bageri. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Varje dag förser vi brödälskare över hela Europa med Pågen® bröd, Gifflar och KRISPROLLS® skorpor. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och har 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se

Till vår Logistikavdelning söker vi nu en vikarierande Logistikplanerare!

Publiceringsdatum
2014-07-09

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ny medarbetare med placering i Borlänge, och med ansvar för Borlänge, Mora, Gävle, Bollnäs, Hudiksvall, Östersund samt Sveg.  

Du kommer att vara "spindeln i nätet" för oss, med arbetsuppgifter som schemaläggning och bemanning, semesterplanering, samt tidrapportering, provisionsregistrering och ruttplanering i våra system.

Du sköter också den löpande rekryteringen av vikarier, samt introduktion av nyanställda.

Därtill kommer övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter, som t ex administrativ hantering och drift av våra lastbilar, samt diverse systemuppdateringar i våra driftssystem. 

Som Logistikplanerare kommer du att arbeta i team med kollegor i andra delar av landet, och teamarbetet innebär bland annat att administratörerna täcker för varandra varannan helg. Eftersom Pågen levererar bröd sex av veckans sju dagar kommer arbete på obekväm arbetstid att förekomma.

Som Logistikplanerare arbetar man över ett stort geografiskt område, vilket innebär tjänsten att du är på resande fot en stor del av din arbetsvecka.

Vem är du?

Vi söker dig som kan arbeta självständigt, men samtidigt är en lagspelare med förmågan att samarbeta i grupp. Som person är du flexibel och strukturerad och har lätt för att kommunicera. Då tjänsten kräver förmåga att kunna arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt är det av stor vikt att du har hög stresstålighet.

Vi vill att du har högskolekompetens inom administration eller HR, alternativt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom supply chain eller bemanning och administration.

Erfarenhet från dagligvarubranschen är ett plus. Du kommunicerar väl på svenska, i både tal och skrift, och är duktig på Officepaketet.

B-körkort krävs för resor i tjänsten, och det är meriterande om du även har c-körkort.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med tillträde senast 1 september 2014.

Vad erbjuder vi dig?

Du får arbeta i ett företag med starka varumärken och som är i ständig utveckling. 

Våra värderingar är grundläggande för oss, och som Logistikplanerare bidrar du starkt till vår framgång.

Sök tjänsten

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig chef för Logistikplanerarorganisationen Magnus Olsson, tel. 040-672 80 59.

Sista ansökningsdag är 10 augusti, men urval görs löpande, så skicka din ansökan redan idag!

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pågen AB

Adress
Pågen AB
20041
20041 .

Kontorsadress
20041

Jobbnummer
1935506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pågen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pågen AB: