Vikarierande ledningsansvarig sjuksköterska (LAS) till socialpsy

Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen i Söderhamn

Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande.

I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika kompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i vår organisation, för att inspirera, uppmuntra och bekräfta varandra.

Samtliga verksamheter i omvårdnadsförvaltningen är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People (IIP). Som medarbetare utgör du vår viktigaste resurs. Genom engagemang och delaktighet skapar vi tillsammans en vård och omsorg med värme, omtanke och god kvalitet.

Vi är drygt 800 personer som arbetar med vård och omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättningar.

Publiceringsdatum
2014-04-02

Arbetsuppgifter
Som ledningsansvarig sjuksköterska (LAS) ska du tillsammans med enhetschef utgöra gemensam ledning inom funktionshindersomsorgen. Största delen av tjänsten kommer att vara riktad till socialpsykiatrins verksamhetsområden, men även andra delar inom funktionshindersomsorgen kan bli aktuell, då det pågår ett omstruktureringsarbete inom verksamheten.

Som LAS har man ansvar för planering, ledning, uppföljning och utveckling vid enheten. LAS har det övergripande ansvaret för hälso- och sjukvårdsinsatserna vid verksamheterna och för dokumentation avseende de boende, vilket även innefattar att tillsammans med övrig personal, upprätta genomförandeplan med tydliga mål för de boende. Befattningen är underställd verksamhetschef. LAS ansvarar för kvalitetsutvecklings-/uppföljningsarbete (avseende t ex mål, riskanalyser, avvikelsehantering, individuell och samordnad vårdplanering). LAS skall ge information, utbildning, handledning och stöd till omvårdnadspersonal.

Kvalifikationer
Sjuksköterskeexamen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidareutbildning inom psykiatri är meriterande. Du bör ha yrkeserfarenhet från psykiatriverksamhet då arbetet är självständigt och Du förväntas ge handledning till övrig vårdpersonal i deras vardagliga arbetsupgifter. Dina personliga egenskaper som t.ex. lyhördhet, kommunikationsförmåga, integritet är av stor vikt. Du bör ha vana att dokumentera och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Eftersom de enheter Du ansvarar för är belägna i olika delar av kommunenär körkort är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-05-01 Tillträde enligt överenskommelse, vi ser gärna att du börjar arbeta i maj., upphör: 2015-08-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-21
Omvårdnadsförvaltningen strävar efter en jämnare könsfördelning mellan de anställda, varför vi särskilt välkomnar manliga sökande.
Omvårdnadsförvaltningens arbetsplatser är rökfria, varför vi gärna ser att Du också är det.
Inför rekryteringsarbetet har Söderhamns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi tar inte emot ansökan via mail.
Ange följande referens när du ansöker: ON 2014/0033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Löjdström, Verksamhetschef 0270 - 75 264 birgitta.lojdstrom@soderhamn.se

Facklig kontakt
Monika Nilsson, Vårdförbundet 0270 - 733 76 monika.i.nilsson@soderhamn.se

Företag
Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen

Adress
Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen
Söderhamn
82680 Söderhamn

Jobbnummer
1827409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen: